Лажни свештеник, представници општине и група грађана упали у српску цркву на КиМ

www.globallookpress.com © © Russell GordonRUSSELLGORDON.NET

Никола Џуфка, грађанин Албаније, који се лажно представља као православни свештеник и оснива своју албанску цркву, упао је са групом мушкараца у цркву Светог Архангела Михаила код Подујева и извршио наводни црквени обред

У цркву Светог Архангела Михаила у селу Ракитници, општина Подујево, 28. новембра провалила је група лица заједно са самозваним и лажним свештеником  Николом Џуфком, грађанином Републике Албаније, да би у цркви наводно обавили црквени обред, саопштила је Епархија рашко-призренска.

“Реч је о грубом насртају на имовину СПЦ у циљу ширења етничке и верске мржње и нестабилности на простору Косова и Метохије. Према тврђењу портала ‘Косовапост’ у овој провали и злоупотреби српске православне цркве која датира из 15. века, а која је касније и поправљана, учествовали су и представници општине Подујево”, навела је епархија.

Циљ ове групе био је да ову богомољу прогласе за “цркву Фана Нолија” која припада самозваној и самопроглашеној Албанској националној православној цркви из Елбасана.

“Ово кривично дело је само још једно низу које за циљ има отимање духовне и културне баштине Српске православне цркве, односно ‘албанизацију’ или ‘косоваризацију’ наше духовне и културне баштине. На процес културне апропријације наше баштине Епархија рашко-призренска указује већ годинама. Овај најновији случај је наше наводе потврдио, овога пута на неспоран и крајње забрињавајуће начин”, наводи се у саопштењу.

Тражи се хитна заштита српске културне и духовне баштине, пре свега од организација и појединаца повезаних са косовским институцијама.

Због насилне провале и злоупотребе објекта Српске православне цркве у селу Ракитници Епархија рашко-призренска ће поднети кривичну пријаву против Николе Џуфке и тражити да полиција разјасни околности око учешћа представника општине Подујево у овом кривичном чину, додаје се у саопштењу.

Епархија је објавила и појашњење из Митрополије Елбасана Албанске православне цркве, аутокефалне и од свих признате помесне православне цркве, о томе ко је Никола Џуфка.

Из албанске митрополије су упозорили да се ради о човеку који није православни клирик и није признат ни од једне хришћанске цркве у било којој земљи. Он сам тврди да га је рукоположио извесни човек српско-румунског порекла, који нема везе с православном црквом и није њен клирик.

Џуфка представља само себе, нема ни цркву ни заједницу верника, али ни теолошко образовање – завршио је средњу стручну школу за прехрамбену технологију у Елбасану, чак понављајући последњу годину, саопштено је из Албанске православне цркве.

Епархија рашко-призренска осврнула се у свом саопштењу и на место у којем се догодила провала и историјат светиње. Како су навели, село Ракитница је некада било српско село, али су се последње српске породице иселиле после српско-турског рата 1878. године.

“У селу је очувана стара црква посвећена Светом Арханђелу Михаилу летњем. Албанци из села је зову ‘Киша Лазарит’ – Лазарева црква јер је, по предању, након Косовског боја у њој заноћило тело српског кнеза Лазара када је преношено из Приштине у манастир Раваницу”, наводе из Епархије.

Како су додали, у селу је повремено одржавана служба, док преостало становништво у околним селима и Подујеву није протерала ОВК 1999. године. Подсећају и да је на снимку паљења цркве и ломљења крста на куполи, који је постао један од симбола дивљања током мартовског погрома 2004. године, управо црква из овог краја – храм Светог Апостола Андреја у Подујеву.

“Црква Светог Архангела Михаила у Ракитници је уз мања оштећења преживела јер су је поштовали и старији Албанци”, истиче се у саопштењу.

Дочекала је, међутим, Џуфку који је већ искакао испред српских цркава на Космету, али и у Црној Гори, али је ово први пут да је у неку од њих успео и да провали.

Почетком фебруара, имао је намеру да направи националистички видео-снимак у манастиру Високи Дечани, али је спречен у томе. Како је саопштило дечанско братство, “љубазно му је речено да не може да прави видео материјале у манастиру Дечани и он је мирно отишао”. Џуфка је, касније албанским медијима причао да је избачен зато што је Албанац, што је дечанско братство оштро демантовало.

Пре петнаестак дана, сликао се испред Цетињског манастира са рукама склопљеним тако да симболизују албанског орла. На Цетињу се састао са Мирашом Дедеићем из “Црногорске православне цркве”, тзв. митрополитом Михаилом чији је статус у овој организацији непознат будући да је “смењен”, али он то није прихватио.

Џуфка је имао сусрет и са Дританом Абазовићем, бившим црногорским премијером са којим је разговарао о “будућности албанске православне цркве у Црној Гори”, како је Никола објавио на свом фејсбуку.

rt.rs
?>