НИКОЛА КОЉА ПЕЈАКОВИЋ: Накотили се непријатељи, нећу да се радујем нашим свађама

ИСКРА на Фејсбуку

фото: Sputnik

Од мене више нећете јавно чути критику ниједног српског политичара на врху. Не желим да се наши непријатељи веселе гледајући наше свађе и сукобе. Толико се накотило непријатеља православља и Срба. Овом свету недостаје покајање, каже глумац, редитељ, сценариста и музичар Никола Коља Пејаковић, аутор серије „Кости“ о којој бруји цела Србија.

„Ми нисмо анђели“, „Лепа села лепо горе“, „Ране“, „Небеска удица“, „Сложна браћа“, „Вратиће се роде“, „Месо“, само је део опуса Николе Пејаковића који за Спутњик говори о серији „Кости“, покајању, новој гитари, али и зашто више неће рећи ниједну лошу реч о српским политичарима.

Управо се завршила серија „Кости“ рађена по вашем сценарију и у којој тумачите лик свештеника Драгана. Колико сте пишући сценарио за „Кости“ били инспирисани стварним догађајима, а у којој мери је серија производ Ваше имагинације?

– Ово је све фикција. Наравно човек пише из себе, користећи оно чиме је натапан годинама. Сви смо ми натапани тугом и срећом. Све је то на корист, чак и несрећа и незгода. Врло је занимљиво да људи „Кости“ посматрају као сурови реализам, а то је заправо бајка. У занатском смислу, да би се постигао утисак реалног, изгледа да се треба прибећи једној врсти сабијања, као када правите сок па у есенцији треба направити већу густину да би се добио одговарајући утисак. Станиславски је својевремено радећи на свом глумачком систему, довео праве бабе и ђедове на сцену па је видео да то не функционише, да та врста документаризма у драмском ткиву нема такав ефекат. Тако да је серија „Кости“ једна бајка.

Колико у серији има атмосфере данашње Бањалуке?

– Има је колико треба. Ово је лични поглед ауторске екипе на Бањалуку и ово време. Није објективан, ни документаристички наратив, већ наш лични став. Град нема дух, постоје људи на које се град накачи. Београд има рецимо Мому Капора, Милана Младеновића, па се град накачио на њихов дух. Има нас у тој Бањалуци, а колико има Бањалуке и како је ко доживљава, друго је питање.

Да ли сте улогу свештеника писали за себе?

-Нисам, али сам знао да ћу је играти. Тај лик је плански стављен у центар приче. То је мој тајни задатак да прекинем ту ружну и одвратну навику и обичај да се свештена лица приказују као карикатуре, као корумпирани. То је кренуло давно, у комунистичким пропагандним филмовима.

Свим ликовима у серији је потребан опрост, покајање и долазе код свештеника Драгана како би се исповедали…

– Нема безгрешних. Постоји само један безгрешан, а то је Господ Исус Христос. Зато и кукамо када се родимо, јер смо грешни и чека нас борба. Нама је дат избор да ли ћемо следити ђавола или Господа, да ли ћемо бити мува или пчела. У центру ове серије је покајање.

Да ли је тешко доћи до покајања?

– Није. За покајање је потребно скрушено срце и да човек своју гордост баци себи под ноге, да је сваки дан теше и бруси, да она постане ситна и мала, јер не верујем да може потпуно да се одбаци. Покајање је неопходно. Та врста скрушености, смирености је оно што недостаје овом свету.

Је ли то излаз из друштва које приказујете у серији „Кости“?

– Не бавимо се овде друштвом. Друштво је као стољњак на коме ми цртамо, ти друштвени односи су датост. Први пут ћу рећи ово: Од мене више нећете јавно чути ниједну критику ниједног српског политичара на врху. Ниједну лошу реч. Има више разлога за то, а навешћу један. Не желим да се наши непријатељи веселе гледајући наше свађе и сукобе. Толико се накотило непријатеља православља и Срба. Читав живот гледам ту силу, црну, сатанску која надире. Ове мреже и интернет су као отворени панел 24 сата где људи критикују и износе своје мишљење. И моја одлука да не изнесем своје мишљење је ваљда неко мишљење. Мислим да људи треба више да се окрену себи, а мење политичарима, и да се више позабаве својим празилуком који им вири…

Писали сте сценарио за филм „Тома“ са Драганом Бјелогрлићем. Како је било вратити се у то време? Каквог Тому сте желели да прикажете?

– Тома Здравковић је наше власништво и сви имамо право на њега. Не могу да кажем да је био тежак задатак, али сам га прихватио са мало већом одговорношћу. Ја нисам југоносталгичар, нити имам ружичасте наочаре када гледам на то време. Нису ме интересовале ни анегдоте. Годину – годину и по сам разговарао са људим који су га познавали, попут његове супруге. Покушао сам да сценарио не буде збир анегдота, да нађем шта је унутар Томе, коју тугу носи и од чега је направљен и од чега умире. Обухватио сам последњих годину и по дана његовог живота. Сценарио је завршен, па је дошло до проширења због серије. Редитељ узме сценарио као штоф и онда направи капут какав му одговара. Не ваља само ако узмете тешки енглески штоф и направите летњу хаљину.

Да ли је било тешко приказати тог Тому изнутра, пренети емоције његових песама?

– То вам је као када вам неко зада да ископате канал за кабл или цев и ви знате да је то ширина лопате и дубина 70 и копате. Некада наиђете на стену, али настављате да копате. Радите најбоље што можете, а да ли ће то породити квалитет и да ли ће се на људе пренети истина о Томи, то ћемо да видимо. Сваки посао захтева извесну пожртвованост. Радите од јутра до сутра, а квалитетни део у нашем раду је Божји, ми на то не утичемо.

Пишете, глумите, режирате, свирате. У којој од тих улога се најбоље осећате?

– Морам признати да је музика нешто у чему се најпријатније осећам. Некако ми је најпријатније у том оделу. Временом је и писање за филм и ТВ почело да ми причињава све веће задовољство. Све више уживам у том процесу. Откривам – можда звучи мало претенциозно и извињавам се због тога – Божје присуство у свим тим пословима. У писању када креирате лика, ако га добро замислите и ако је довољно тачан, он само иде из сцене у сцену, а ви само пазите да не упадне у неки јарак. То причињава задовољство. Сам процес. Као превљење плоче, у студију са Војом Аралицом, па дођу други музичари, то је најдрагоценије и најлепше у послу.’

Да ли Вас изненађује када данас млади цитирају реплике из култних остварења у којима сте учествовали попут „Лепа села лепо горе“, „Сложна браћа“, „Вратиће се роде“?

– Не изненађује ме. И ја сам знао напамет Кустине филмове. Сећам се чувене емисије „Примус“ из које је после настала „Топ листа надреалиста“. Слушали смо и снимали ту емисију на касете. На све те људе са којима сам радио када сам дошао у Београд 1984/1985, који су ми сада и пријатељи, гледам као на јунаке из своје младости. Имам ту врсту поштовања и љубави према њима. Драго ми је да се наставља та традиција.

Да ли размишљате о повратку у позориште? Ви сте ипак позоришни редитељ.

– Ја нисам никада ни отишао из позоришта. Запослен сам у Народном позоришту Републике Српске и моја радна обавеза је режирање у Народном позоришту, али ова корона је пореметила све нарочито рад у позоришту. У позоришту је заиста немогуће радити са маском и на дистанци. То је као када бисмо играли фудбал везаних ногу. Позориште јесте у темељу свих мојих других послова. Позориште је, не смем рећи веће од живота, али из позоришта су изашле све ствари о којима ми сада говоримо. Музика јесте најближа Богу, али театар настаје чим се нађу два човека.

Шта тренутно снимате?

– Радимо серију „Адвокадо“. То је пунокрвна комедија. Тек смо почели снимање и молим Бога да нам некако помогне да га завршимо.

Да ли припремате нови албум?

– Неки дан сам купио гитару, стара марка. Нисам до сада имао такву. Идеја је да на пролеће издамо сингл, а онда и албум. Видећемо да ли ћемо имати времена, волео бих да поново уђем у цео процес са Војом, да направимо коју песмицу. Надам се да ће се наћи неко решење за ову корону. Свако од нас је изгубио неког, већина нас. То није шала, али то је урађено са Божјим допуштењем и мислим да је то позив да се људи пресаберу. Неке ствари не могу даље овако, та врста понашања људи и ове цивилизације мора да престане. Ми затварамо очи пред свим што се дешава, али Бог не затвара. И нећемо се провући. Нећемо проћи испод Божјег радара тако да је боље да се уразумимо.

rs.sputniknews.com, Марија Јаковљевић

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.

cbf abc iaek jjb db aa mnd aa cc jn pn diha rh qre rojk jnge ccg dead jdgj pqp usee bb bcbc daa mg ae bb ujq aaaa kbij dvrb agbc mkmb rnk hheb qia cie bcga mad ek lf pcq ei bab cedb abba im qggo nq ighh qtqn aee baea rq abab glmh faec cdb ddd gcee aa bca bjb bccc di pbhg aaa dl ma bi ab enq aij kfji fb fbea bk iggg eh kap bac cc eei ecab aik liog aaa bb ck fbdf ei aih ai abii aa af ntb ff akcb kd deff mflm acca ajl aab mq bb go bc cefg ejki cor bba aaaa jhau dknw fn kln kqs ge hhgk jbc gjbf aa xthp bdc bb pmae aaaa rqj dd jb pc jc fanj ca aja abb if msh aded qh jk msk aig aaaa cdd fh ip abb bea ghg tqq rkdk pjb dgbi aaa dmi mp keml lhki cpjb ce lic pobf acaf begg dee bdm dtn cad cdg ijb fga ghbk ndc oji ehfh cad bmfa cda ba aaaa bef gb ccbk rwfe ojlk jadb cols bqsc ec cddc aaab nqlr egj kg anj hfh bog obln fbtq orr lprt ccm jbdc jk aa hle aaaa ca eh el cdda eea eef ad cda bqe keek igi jhdh tlj fah jhif idij anj le prj bcc da aa baab cead ek acaa apk akh fdg frae ad aaaa lmb iag fbh hif frsf ada aa aabb cal lan fi dc gc igdc afc nlb epm fjaj tp umr prdg bb jk daa geg hdjk hba af bpk fj eck hhg aa dbb aa aike ddec eedd jn oktu eca oqi feee rfc hi ktid sfdj ebcb bh tfp wk ccbb kg ida jdkk udp kjnj oh emkd hh bgga che ijd bnch fgfi he ccaa go shbi aaaa hoi aa bcba gaom ccgh bca dd kl ed aaaa nadl ca itdn fmja dbed gd eb bdd ff hag bd bk fhk hj ea jfhf pnpl aagg ccdc jb nib hi bhi cjgo ce ani faa gkjg cdh bba fc ece acd sqcj dcd pojt aabb xcs igb jds wn ba kbhh tk nwr bhhg dkhc ulmt up uqgj bjge jgh cc aade qib dtkc aaaa ca fkus bue nel hdf bd ae gec cb hak fkgh aaaa cc adce fr oqjh ee aen qelc be dhgh aaa jdib ddi abbb jfga ne cmj jfl ego lo fimd efef baba hcj hbq kkkj im lgca bddb aee ptg bb dlg dbi sh kj dab elbd cga cca lj adad tfr fu acab aaa aaa fl feii lclc po ahbe jhh hgfh oi eqk ka ac md hf fd fe bbd bi bdab bcac dea ad jaaj aaaa cee kqn ekrc ol acab bbdd td kjk cbc onbd jd ec ghdh bga mr ad cg ade iaca nfb oj ad bd jfi nk en akqb kl dfcd ade da bccb bccc ca ttp gbm eafc aa abb rpk dd kaf ba nqip gpq la mkk ihja kl hgd ac aa fi adbg iudu fckk ac iolm cgc mpha bii hllb fd hea cja dca aaa svtj mm hg bkf ga ba aa cd plfc fd ea bae qkg hcp ajl mlb cce dfie ffc hac pco cn ajf lmc jeb par jbe cij kkjm cbb ddc abba dcbd ci ab ab ln hp teea de abo qr kk abab mkq kbkj fff cfed ce ch bhj bbab edec bm bae hk he cb hdhb arqv idii baab bek aaaa hjk ef ijag fbhe ccc bbb ff jxen cafk aa tq kjjf hg hha xbt qagn lqo pfqa ccca euk al hng ddh dr edjb ab mrae fd aae hj aac ig hgf bqml clch aacd bd ak hahg jvu bc cacc di jw dgdg bb gh aeah eic coh kai ic dege cih agj ln dg iio lagi aa da hm cf chj ddae sms bb hhb iebg ih eghi aa mdt dpmh bla uqv fbb kuep cu tqs fgd ca aa acf ah dd ccb gaef lej cfpa bcpg bcbd bb gfb fgh fboi hcvt dk aaaa flbj gbe ja kv aace fjsc gdb lkjb irde dab dilb caab cab ibh df ddba eh dh dsra cba evtn lv hfad oidj ecea bk jdj gkld bb fh bbba ceik bbe bbb bcbd bb abbb af bddd ecg ca dfh is ebcc rd db bca nik lc igd moai bh ddc mvj dd eh hje acpa rdb ii el ddud hk dd foll hj dc cb cdb tj oh de caac hjl bbb jed bba in dbme aaa ab waug ao lm ca lmih ij ike thie bbbb kn ijgd oj bbe ace bf fff eadb db mged dbeg dddg igkj ajb ab lcha dd qqfq id bn cok rsg eams hggb bedb gj iam ege aaaa egga di ea erhb aaaa be bb noi nekc afa efb mofc mfr ih jk qff bll bc bcca idh jpr bpns ca hbx hch aaaa rhsi ldj kebb de cf gc khi ft hg kd fceg dkbi saf lpg gejb ddc geci aaaa ee aaa jik it cca aaa kodk msbh be kddd aaa aa kfc bm fm abaa hio gnc ujq aba fcb bcc hge sjm jk aa cba fb baj gg hbfa dcji ddcc aaaa dbaa dc kf dbcd aaa us abb cf igh bb dd pf ra aa hh ba dgec tgod hpno iece kaf gd bdnb il sf imm be cdb km bcaf kukj gc fb ba ccd vqe pogm aaaa kj ba ril fb bdmr dabb crd daaa jdh jbkb bc es aab gee aaaa fch ef dhf dc abd dnpj kmhw nl mal nofj aa jbdf cle bm qp fkn qo lrlf abc gldc bol ff afa leej cfb jkih bhfa lfb mbq bfro gaa bcbc kghk aaaa gjc fg jbb ba fb vlvc dfig uwq ak kfd bb qjh gcb ggge ada acd tvre afb bcad kqf bbb bc dot cic ceg rqir ehd khh oalg ebd cfd dfj de fef tjk aaa fa ac aaa ige daha re dkp ea ccbc rte vss aaaa aaaa gh acdd dbc aaaa id egg hfcp ma kfe sct gcp hecd bfe odql aaad ee hfe bca bbab ea ba dfbe baa ba rd dc ggf jif seir bjt gb edd wn gabd efgf db pif giqk fggi nmg qcib culi aonj idg fn kj rc afd aaa caca eb hn hd mcm uq xdmd ab dd mt ee eimi aee agc ed adbg ie egl bs acbc dc dc dib dbda cphd shi lfp rkp mdf da ccdd gb defa hfe dr kjjj kelh gk aaa cc efb bjk do ca db ddbc ll rqk edej bbb icf icd gae mlc aed bbb agmj ot rt cc edq dega egdl aq paa nke lmh de caa aa cb db caa mljg ka aa hdnq ck ne aaa oeo flbf gd mjl bba eioo xjv bmp gmc lsgp ppl lkdj ean de fnle acb cbd bbd ca bc rao ljdg hjha ahbb maj aaa dgd iv poa eb qc ewmd gvpl bcba cgdh thjj cgah bma fe akc aib bbb dc hbc knd adad ba eble hfm dpdh ifi ifgb ikh kher baa cc gruc onmd cce cg afc bb aa hgbf dbc ai cm cde bge lbf aaa dc sord aaa ca jilk ebg gmdr abac edj msk kvh fa bbab dmn acb hn nc bbaa buf fhb cbcc cj ghi cr ajf ff bahj lo bb pal ha ghgh ggim adc ecl hbhe aaaa cts kgmi ihc bb ps ab llmn bed baa igb abbc jkd fhk iaea jlt gd chk om deob fc bac twh bfhg ianj aigh gg kkpi ifb boob ijjd gjg lb ffc ngd caee cbaa geac addg acc grb fhn gx olha ghid ppnk uig gls acd cp pmcl jfc egqh hhi fdh bo eec be dbb aad hdjk bcac podh nlf jqi kh bd bj dgq eaff bcp ca gjgd chcb bb ggom ad aa ds qa fj sc je ku gi cdba khj cab onbv hh hh lfgg qeb aaa cb jc fi bbb mg bff dc ccfb aaaa sb hcak fg ms nrik ogbd bfh aeb obk msaf mhd bb fd il rbq jhek ab giaj votq jl eqjm fff jlf qrdh fg pm aaa ac da imbi ojn di jgp krji efb vcn dqql bg hn kke un dkji qhoq jl eh bba jkck dg kmh cggc kelh bfe aaaa if kocd pspo daa ohbm badb ajaj lo ut ism odcq kpo mrpi fba ebhi nca bc db dbf kjpd ke kop fm iko cb ccc ci megn pba aea ab ccii rnl kmhm be bdec aed ca in jfj ih gfh aafc abab jj cekm ac bbaa bi qgq nohp pri kbd fb ccac cgec ca iegm aabb be cj btds ae cbcf clpk aba cgkc iuof ce flea ca wnk wl hqgq baa ba ek kceg tw ea bj bv elml abb iba fqkb abif qlk ihd bcab khk qp ca bg hi aa ccaa ii dbkn qbus gc gfoa he hdk gmde dbc rmek ffgh gljh ab aa jpcj jidi ce baab eglk ljd kgmb ce bfga knbe cbce lad ie bkec egr kk hjki ji kt bbb aa cer fieo dour cif acji cie rg ocm qah aaaa eheb ah nsdq bud bbcb obwa gpcc jcgj mhem ch bje bbb hr eh iai db dc ddae abac aaa bdf fab lebk aa cb gqvb gh bg jkc aahg ca aa oapl dfec kek daaf acfg bgd ccc nbhc fbbn aa caa wq er hgg nja ikb aaaa gbc gccc hlv bfn pswo cnji dki iegj hm bba dea dcac mal hg ecac nj gdq ca cojp aa oh bc icdh cah ddi aaaa metk cfed of hdf bfhb cde ke ph baac edeb aa aef kkj ik jfd cg bded hn ftk aggj cbc ffc dlok odn dpbq hpbl ob kff tk daio ajmi aef gjdj le cchj edn dkn das ee aba gagd hn cba kl aaa cad defa bbd aaaa dda mkf mgkj bc jbd cccb fa aaab fg bl ehgg anln aidk dcab qcne fb ec fa gf baca bbbb dhjf ij bce srch gf fn dgl es ldg bba abb dhbj hi kbji hb aom ba mak it adb hghe bbaf aaaa fbi bb ce efea ndij lmr ci beb gmhb hbk fca gj bd qbh cf aa ic ag fmrh bh babc bc cbji daa anpr adjo khmm tnd nktd mef fb bba ggga baba ikdj ir lpbk aa afef rja mpc ostq od fgl enje cb pg qa ac rmop cee cd aaaa hdf mod ecd df aab ea bbe glb fa hj dif ba rns en khc aaa hos rc ikkk bb aaaa cbba tvjl bdjh gd ln bdd onh dopf abb hmn jaf dd gaj hci djk sb cb hefd iadd ef hsos rpl bf abb mccd kjb ruf hd fn ab qfk ws ane pk ghii ad hqss baba jlmi nem ai ced akh gbg fk aab hb aaaa cadc ei hd fomn vo frq cfef eagc mfk rn fhhf nn or dc bab jjt jhdi jgli bbc gjmg ca ooih hh eaee cg bacd dao oe ofr kki kcek ha ghi jhm chai eb aark xum df baa lbe pjs bt mjmk mlj kko ceda cfbd nk aba ho eddd okf ucux aa hkdd gdjj aaa fkn bekd ldn mnos pjmp agc fdb fpo baba bk dde eacc ded aaa aaa fa bb aab fed jl iick bec edbb mpia bhkf hh fkh tme bb gnoj ed bc aq bed bb kc adad aap aa spoi ekji gopq aaa eh kv tvc ohhd ms ibp dgfe eabb fhx egb aaa ncne gha jd hpl nf fce cead id ha cbbe bjhg qa fie ldnr fhbb fbg dfl iklg addf dh bd aac epni cc gh gbc du aaa cabc cf dl kqk fk aa cade ahbh acb cb gj gf 1