НЕКЕ СТВАРИ СЕ НЕ МЕЊАЈУ: Медији које је основала ЦИА „виде“ у Кини на десетине хиљада урни са жртвама короне

ИСКРА на Фејсбуку

фото: AFP 2020 / Nicolas Asfouri

Док Трамп преиспитује своју политику према западним савезницима и за помоћ захваљује Кини и Русији, америчка пропагандна машина наставља рад у свом уобичајеном правцу. По светској штампи шире се текстови о томе како је број умрлих у Кини далеко већи од оног који је земља званично објавила.

У америчкој штампи, на пример „Блумбергу“ и „Тајму“, можете наћи чланак о погребним предузећима у Вухану која су у време епидемије кремирала знатно више тела него обично. „Према подацима кинеске владе, у Вухану је од вируса преминуло 2.535 особа… Али многи Кинези су скептични поводом прецизности званичних бројки… Испред једног од погребних предузећа камиони су и у среду и у четвртак довезли по 2.500 урни…“, пише Тајм.

Кина ― мета америчке пропагандне машинерије

„Фокс њуз“ наводи: „Кинески званичници, у жељи да представе земљу као глобалног лидера који је успео да победи вирус корона, говоре да се број смртних случајева у Вухану смањује… Упркос кинеској пропаганди, од које су из земље стизали осмеси упућени међународној заједници, грађани су рекли за Радио Слободна Азија да су тврдње Пекинга да жртава има само 2.500 далеко од стварности“.

Шпански медији, као што је „Ел Дијарио“ или француски „Франс 24“ оберучке су прихватили ову тезу. У текстовима се наводи да су у епицентру пандемије, у граду Вухану, после изласка из карантина редови за преузимање урни испред погребних предузећа огромни.

Оснивач „слободних“ медија ― ЦИА

Главни извор овог „истраживања“, „Радио Слободна Азија“ (РФА), чак помиње могућу бројку од 42 до 46 хиљада жртава, и, наравно, „лажи“ кинеске владе и прикривање реалних цифара. Можда праве бројке заиста никада нећемо ни сазнати, али занимљиво је одакле потичу спекулације. Поменути радио РФА је „приватна, непрофитабилна организација“ са седиштем у ― Вашингтону.

Део је Америчке агенције за глобалне медије којој припадају и „Глас Америке“ и „Радио Слободна Европа“. Оснивач радија је амерички Комитет за слободну Азију. Ову инстанцу формирали су директно ЦИА и Стејт департмент 1951. године.

У њиховом документу, с којег је три деценије касније скинута ознака „поверљиво“, прва на списку приоритета стоји ставка:

„Стварање лидера који су пријатељски настројени према Сједињеним Државама“. Даље у тексту на листи приоритета налази се свргавање комунизма или инфилтрирање у локално становништво. Као средство за испуњење циљева и имплементирање америчке политике у Кини и другим азијским државама, створен је Радио Слободна Азија.

Од оснивања ове станице прошло је скоро 70 година. Америка је од тада променила 12 председника. Неке ствари се ипак не мењају.

rs.sputniknews.com, Јелена Милинчић

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.