“Велт” позвао на убиство Путина, па се предомислио

Getty © Adam Berry / Stringer

У интервјуу немачком листу “Велт” амерички новинар и политиколог Фред Каплан изјавио је да је најлакши начин да се оконча рат у Украјини да неко убије председника Руске Федерације Владимира Путина. Спорна изјава нашла се и у наслову текста, који је касније коригован у “Без САД Украјина неће преживети”.

“Најлакши начин да се заврши рат у Украјини је да неко убије Путина”, рекао је овај, како га је “Велт” представио, стручњак за нуклеарни рат који ради и као колумниста у магазину “Слејт”.

Уследила је реакција руског амбасадора у Немачкој Сергеја Нечајева.

“Дана 17. априла 2023. ‘Велт’ је објавио разговор са америчким новинаром и политикологом Фредом Капланом, који – ако је веровати ономе што је написао – као најлакши начин да оконча сукоб у Украјини види да неко убија председника Путина. Он то каже отворено и јавно. ‘Велт’ оставља овај дефакто позив за убиство без цензуре и без коментара и чак се појављује у наслову”, написао је амбасадор на телеграм каналу амбасаде Русије у Немачкој.

Амбасадор је додао и да је жалосно што неки немачки медији у свом презиру према Русији настављају да прелазе све границе, те констатовао да иако је ово нечувено, више није изненађујуће.

Дан касније “Велт” је изменио наслов текста и адресу под којом је био заведен, премда се у оригиналу може наћи на сајтовима који су га пренели. Интервју је сада (крајње неутрално) назван “Без САД Украјина неће преживети”.

Презир према Русији у медијима у Немачкој приметио је недавно и мексички председник Андрес Мануел Лопез Обрадор, рекавши да су управо немачки медији, односно њихови власници, одговорни за одлуку немачког канцелара Олафа Шолца, противно ставу народа, да пошаље тенкове Украјини.

Дакле, немачки дневни лист “Велт” придружио се медијима који значајно утичу на кројење политичке климе у вези са украјинско-руским сукобом.

Иначе, “Велт”, једно од најугледнијих гласила у Немачкој, у власништву је групе “Аксел Шпрингер”, у Србији познате као бивши сувласник “Блица”, док је већински власник те групације амерички инвестициони фонд ККР (који има “значајан мањински удео” у Јунајтед групи која је пак власник Н1 и Нове С). Ова медијска компанија се, између осталог, залаже и за “промовисање трансатлантског савезништва Сједињених Америчких Држава и Европе”.

Елем, садржаји који се објављују у “Велту” кореспондирају са интересима САД и НАТО-а, што у случају рата у Украјини значи да се залажу за што дужи сукоб и подривање Русије на све могуће начине, посебно на фронту. Зато и не чуди отворени позив на убиство, у западним мејнстрим медијима увелико анатемисаног руског председника, означеног као “нови Хитлер”.

Путина је британски “Економист” давно видео као “паука” који влада плетући “мрежу лажи”. Пољска “Хисторија” – као “Путина Грозног”. “Дејли мејл” је својевремено пренео изјаву краља Чарлса да је Путин исти Хитлер, док је париски “Експрес” у једном наслову био суптилнији: “Путин није Хитлер, али…”

Међутим, у “Велту” су изгледа схватили да су ипак претерали, те зато изменили наслов текста.

“Ратна пропаганда Запада јасно распознаје разлику између протагонисте (Владимира) Зеленског и антагонисте Путина. Односно између неруског анти-Путина и руског Путина. Демонизација Путина има своју вишегодишњу традицију на Западу, a почела је у тренутку када је новоизабрани руски председник отпочео консолидацију руске државе у Чеченији”, прецизно је констатовао Тиосав Пурић за “Печат”.

РТ Балкан
?>