МИТРОПОЛИТ АМФИЛОХИЈЕ: Допринос Црне Горе ЕУ могао би бити помоћ европским народима да се расформира НАТО пакт

Фото: Принцип

Фото: Принцип

Митрополит црногорско-приморски Амфилохије поручио је да би један од доприноса Црне Горе у Европској унији (ЕУ) био да помогнемо европским народима да се НАТО расформира.

Коментаришући Нацрт закона о слободи вjероисповести, Митрополит је оцијенио да политичари, изгледа, желе да Цркву учлане у Демократску партију социјалиста (ДПС).

Амфилохије је поновио да никад није крио да је за учлањење Црне Горе у ЕУ и да је против НАТО.

„У исто вријеме када се Европа уједињује, НАТО жели да се будућност Црне Горе ствара на подјелама и мржњи. Слободарска Црна Гора треба да буде шрафић у тоталитарној милитаристичкој организацији. Постоји дубинска духовна криза која је захватила Европу и читав свијет. Забрањују Цркви да се бави политиком. У једној подгоричкој школи дјеци се дијеле леци секте сајентолога, тоталитарне секте која је забрањена у Њемачкој. Министарство просвјете је издало званично одобрење да се то не тиче религије, већ морала. Као да може постојати морал без вјере.

Сва се та схватања сабирају у тај Нацрт закона о слободи вјероисповијести. Одређене структуре овога друштва врше насиље, покушавају да отимају цркве, стварају дубински расцјеп и то се прихвата овим законом. Томе смо, нажалост, склони од времена Светог Петра, зеленаша и бјелаша, четника и партизана. Настојање оних који данас руководе Црном Гором је продубљивање раскола. Будућност се гради на братоубилаштву. Те ране се још више продубљују, а мисле да чине службу Црној Гори и црногорству. Ако су ти дубински расколи који пресијецају сваку породицу у Црној Гори будућност, онда стварно не знам шта је опасније од тога за Црну Гору, њену будућност и достојанство“ – истакао је митрополит Амфилохије.

Осврћући се на скандал који је изазвао Мираш Дедеић из тзв. ЦПЦ, када је у Котору уочи јавне распарве о Нацрту закона о слободи вјероисповијести ударио жену, митрополит Амфилохије је рекао да је био у сличним ситуацијама на Косову и Цетињу, али да ни у лудилу то себи не би допустио.

„Како је могуће да неко ко себе зове свештеником то ради? Он је, нажалост, увијек био у функцији неког другог. Није тајна да га је Удба припремала да буде викарни свештеник Митрополита (Данила Дајковића, прим. аут.) и да га он није прихватио, да је био Србин до 1995. Цариградска патријаршија га је искључила из Цркве и анатемисала. Ето на коме они граде цркву у Црној Гори. Зашто само њега на јавној расправи у Подгорици чувају четири полицајца. Кукала му мајка! Бог му дао покајања”, рекао је митрополит Амфилохије.

Он је рекао да политичари имају право да се прилагођавају тренутном опредјељењу своје , али „Црква није установа која данас јесте, сјутра није”. Поручио је да тачно зна у чијем кабинету је писан Нацрт закона о слободи вјероисповјести и ко га је писао.

„Јавна расправа је продужена. Убијеђен сам да закон неће моћи да се донесе ове године. Видим да постоји једно позитивније искуство. Суочили су се са нечим озбиљним. Црква није неозбиљна. У Европи постоји кооперативна одвојеност цркве од државе. Зна се да је тај закон писан раније као покушај да се Црква претвори у државну религију једне минорне партије и њене идеологије“, изјавио је Митрополит.

Позитивно оцјењујући став функционера Бошњачке странке Суља Мустафића, реиса Исламске заједнице Рифата Фејзића и Которске бискупије, митрополит Амфилохије је нагласио да назив „вјерска заједница” не одговара црквама у Црној Гори.

„Суљо Мустафић је са пуним правом рекао, и ја то јавно подржавам, да овдје не може бити говора о слободи вјероисповијести већ о слободи вјере. Вјера је исконско људско право и овдје постоје вјере. Нека га Алах благослови за ту његову мудру изјаву. И реис Фејзић и Мустафић подржавају оно што ми подржавамо. Црква то име носи преко 2.000 година и нико нема право да је неко претвара у вјерску заједницу“, каже Митрополит Амфилохије.

Митрополит Амфилохије је рекао да забрињава чињеница да су нацрт закона писали атеисти који су до јуче обоготворавали Тита и партију, а сада обоготворују државу.

„Границе су сад божанство. Проблем је што су закон писали партијски идеолошки кадрови, како би партија постала Прокрустовска постеља за Цркву. Сјетим се покојног градоначелника Подгорице Зорана Кнежевића који ме је питао: „Како би било, Владико, да вас учланимо у ДПС?”. Ја сам му рекао да је за мене уска Васељена, а камоли једна партија и да ја припадам цјелини Божијег бића. Изгледа да политичари сада хоће да Цркву учлане у ДПС“, упозорио је Митрополит.

Он сматра да је то идеолошко наслеђе које се сада на нови начин манифестује с обзиром да је Црна Гора вратила своју независност.

„Сада треба на све могуће начине то утврдити. Оптуживати Цркву да она негира црногорске вриједности, идентитет, могу само злонамјерни људи и они који прије свега не знају шта је Црква“, рекао је Амфилохије.

Митрополит је додао да се у Нацрту закона препознају дјелови из Статута КПЈ у коме се Цркви забрањује бављење политиком.

„Оно што сам рекао након признања Косова, те ријечи нијесам повукао ни данас. То је најсрамнији чин у историји за Црну Гору. Добро је што је то у интервјуима поменуо господин Марковић. Сам признаје да је у том тренутку 80 одсто црногорских грађана било против признања независног Косова. Сад се љуте да ја не прихватам пројекте Црне Горе. Ја прихватам Црну Гору јер су моји преци, војвода Мина Радулов и кнез Рашко Иванов Морачки уградили себе у темеље Црне Горе. Они су присајединили Морачу и Ровца Црној Гори, али Црној Гори Светог Петра Цетињског. Траже, по Нацрту, да Митрополија црногорско-приморска има сједиште у Црној Гори. Зашто су се онда одрекли Пећке патријаршије и Дечана. Дали га ономе који је тероризмом – и домаћим и међународним – одвојио жилу куцавицу моје Цркве и мог бића?!”, питао је Митрополит црногорско приморски.

Принцип

Тагови: , ,

?>