ПРЕИНАЧЕНА ОДЛУКА: Зашто су европски медији прво јавили о изручењу Харадинаја

Фото: Спутњик, AFP 2017/ , SEBASTIEN BOZON

Бивши вођа ОВК Рамуш Харадинај ослобођен је на основу преиначене одлуке, по којој је требало да буде изручен Србији, пренела је телевизија „Прва“.

Одлука је, како наводи та телевизија позивајући се на незванична сазнања, образложена тиме да би последице изручења биле веома тешке по Рамуша Харадинаја.

Вест о првобитној одлуци и преиначењу јутрос се појавила на сајту „Јуроњуза“, али је затим повучена.

И „Јуроњуз“ и британска агенција Ројтерс су јутрос под ознаком „хитно“ пренели информацију да ће Рамуш Харадинај бити изручен Србији.

„Француски суд је одобрио изручење бившег премијера Косова Рамуша Харадинаја Србији, где је оптужен за ратне злочине“, стајало је у првобитној информацији коју је „Јуроњуз“ пренео око 10 часова јутрос.

Сат времена касније, „Јуроњуз“ је, такође под ознаком „хитно“, кориговао исту вест.

„Корекција: Француски суд је одбио да изручи бившег премијера Косова Рамуша Харадинаја Србији, где је оптужен за ратне злочине“, наведено је на сајту.

Првобитна вест је скинута, али је остала у меморији паметних телефона као нотификација.

Ројтерс је емитовао тај „флеш“ 10 минута од почетка заседања суда, у 9.00 сати, а потом и целу информацију да ће Харадинај бити изручен Србији, да би након неколико минута уследила исправка.

Суд у Колмару је, иначе, одлучио да Харадинаја не изручи Србији. Исправљену дужу верзију вести британска агенција је емитовала тек у 9.35.

Танјуг, rs.sputniknews.com

Тагови: , , ,