РАДУЛОВИЋ: Водите децу на концерте, музика jе унутрашњи филтер

Фото: Танјуг

Фото: Танјуг

Немања Радуловић, jедан од наjпознатиjих светских уметника коjи jе за само неколико година освоjио свет класичне музике своjим виртузоним музицирањем и авантуристичким програмима, пред београдску публику се враћа са Бруховим Kонцертом за виолину и оркестар бр. 1, за коjи jе емотивно везан.

„Tо дело ме асоцира на детињство, Београд, професора Деjана Mихаиловића, на салу Kоларчеве задужбине, зато што сам прве ноте тог концерта свирао у галериjи Kоларца, а после пар месеци и на Великоj сцени. Врло сам емотивно везан и када смо правили план ових концерата, одлучили смо се за Бруха jер и филхармоничари нису дуго свирали таj концерт. Волим да се подсетимо тих неких ствари коjе су се десиле“, рекао jе Радуловић у интервjуу Танјугу.

За само девет година стигао jе „од интернационалног открића године“ (2005. на додели награда „Вицториес де ла Mусиqуе“) до „наjбољег уметника“ (2014. на истом месту), од „чуда од детета“ постао jе „Паганини 21. века“, обишао jе цео свет – од Њуjорка до Jапана, освоjивши публику и критику, а у септембру ће му се остварити жеља да први пут свира у Русиjи.

„Врло сам узбуђен због одласка у Русиjу коjа има велику традицjу класичне музике. До сада нисам имао никакав контакт са Русиjом, осим што се продаjу моjи дискови тамо. Jедва чекам да упознам ту земљу и мислим да док будем тамо да ће ми кроз главу проћи сви уметници коjи су свирали тамо, коjи потичу из те земље и коjи су ми били идоли“, признао jе славни виолиниста.

Свирао jе пред 50.000 људи на плажи у францускоj, али више пута и у метроу, и сматра да свуда може да се свира и да не постоjи идеално место за музику.

„Свуда може да се свира – од метроа преко плаже и парка до великих концертних сала где jе акустика гениjална“, рекао jе Радуловић.

Oн jе нагласио да jе jако битно музику приближити млађоj публици и водити децу на концерте.

„Mогу да постану само богатиjи ако слушаjу музику, не само класичну већ генерално, jер музика може бити врста унутрашњег филтера“, нагласио jе Радуловић, коме jе музика много значила када се са седам година преселио из Ниша у Београд, али и помогла да преброди трагичан губитак маjке и сестре.

Kаже да воли свуда да свира и да нема дестинациjу коjа му jе дража од друге.

„Везан сам за Србиjу, Београд и Ниш, али и за Париз коjи jе моj дом више од пола мог живота. Уметник не треба да прави разлику између публике, људи, већ да да наjбоље од себе и да не прави компромисе и да на jедан начин свира за jедну публику, а на други начин за другу. Oнда ми делимо људе, а то ниjе добро“, нагласио jе Радуловић.

Виртуоз наглашава да без музике не би могао да живи и да осећа невероватну љубав према сцени, музици, публици и ужива у комуникациjи са људима.

„Kада људи дођу и први пут чуjу неку композициjу, Брамсов или Бетовенов концерт на пример, то их помери са места и то су лепе ствари и покретачи за мене да настављам даље“, обjаснио jе Радуловић, издвоjивши Бахову „Чакону“ и Бетовенов „Виолиниски концерт“ као композициjе коjе увек може и радо свира.

Београдска публика памти његов невероватан наступ у Студентском парку прошле године за Светски дан музике, коjи jе и Радуловићу jедан од три омиљена концерта.

„Радо бих поновио Студентски парк, а можда буде и нешто другачиjе, ново“, каже виртуоз и наjављуjе 3. септембра поново концерт са Београдском филхармониjом у Kоларчевоj задужбини и затим заjедничко гостовање у Mоскви 6. септембра.

Након врло емотивног албума „Jоурнеy Eаст“, коjи jе посветио маjци, Радуловић jе прошле недеље у Паризу снимио издање са Баховим делима за виолину и виолу, те jедва чека септембар да види реакциjе на своj нови албум.

Танјуг

Тагови: ,