АМЕРИЧКА АКАДЕМИЈА ЗА ФИЛМ И НАУКУ: Српски филм „Енклава“ није у избору за Оскара

Фото: РТРС/moscowfilmfestival.ru

Фото: РТРС/moscowfilmfestival.ru

Америчка академија за филм и науку објавила је краћи списак од девет наслова који су прошли у сљедећу фазу трке за најбољи филм ван енглеског говорног подручја.

Седам филмова долази из Европе, али међу њима нема српског кандидата – филма „Енклава“ Горана Радовановића.

Најмање изненађење је мађарски представник и вјероватно један од највећих фаворита, „Шаулов син“ Ласла Немеша, снажна драма о холокаусту која је освојила бројне награде од када је у Кану добила Гран при жирија. То је дирљива прича о логорашу који вјерује да је међу мртвима у гасној комори пронашао свог сина и жели да му уприличи праву сахрану.

„У лавиринту тишине“ прати младог јавног тужиоца Јохана Радмана који је средином прошлог вијека ријешио да разоткрије истину о Аушвицу што је довело до првог суђења за ова злодјела у Франкфурту, упркос великом противљену у Западној Њемачкој.

Добитник Београдског побједника, „Вук“ је смјештен у Арабијску пустињу током 1916. године, у вријеме Османског царства. Кроз визуру невиног дјечака Диба (Вука) и његовог опасног путовања у пустињу у вријеме Арапског устанка и Првог свјетског рата пратимо суров племенски живот и законе који владају у овом заборављеном крају свијета.

Белгијски редитељ Жако ван Дормаел представља филм „Нови Нови Завјет“. Бог је жив и здрав и станује у Бриселу са супругом и ћерком. И помало је скот. То је заплет ове сатиричне комедије.

„Загрљај змије“ доноси неколико паралелних прича о крчењу Амазона смјештених у различита временска раздобља. Филм је заснован на дневницима правих истраживача и представља „спој мудрости и знања у контексту разарања“, каже редитељ Сиро Гера мислећи на страшне посљедице колонијализма.

Редитељ филма „Рат“, Тобијас Линдхолм је први пут на овој листи. „Рат“ је савремена драма о животу и одлукама на бојном пољу и ван њега. Да би спасао своје људе у Авганстану дански командант ће донети одлуку са озбиљним посљедицама и за њега и за његову породицу.

Једну од најуспешнијих земаља у овој конкуренцији, Француску представља „Мустанг“ Дениз Гамзе Ергувен. Ово је прича о пет сестара тинејџерки у Турској чије љетовање са дјечацима из разреда прераста у скандал са неочекиваним посљедицама. Упркос томе, њихова блискост ће им помоћи у тражењу нових начина побуне и борбе за слободу.

Ирски редитељ Педи Бренах снимио је филм „Вива“ на шпанском језику, на Куби. Главни јунак је млади Хесус који ради као шминкер у хаванском клубу за трансвестите, али сања да се и сам попне на бину, што ће га довести у сукоб са братом. Бенисио дел Торо један је од извршних продуцената.

„Мачевалац“ Клауса Хара је прича о младом естонском мачеваоцу који, бјежећи од руске тајне полиције, бива приморан да се врати у домовину гдје у локалној школи постаје наставних физичког. Међутим, прошлост га стиже и ставља пред тежак избор.

Овај скраћени списак постаће још краћи, када у јануару специјално оформљени комитети у Њујорку, Лос Анђелесу и Лондону буду одгледали свих девет кандидата. Пет наслова који улазе у директну трку за Оскара биће објављени 14. јануара, заједно са номинацијама за све друге категорије.

Сви кандидати у ужој конкуренцији за Оскара за страни филм:
Сасвим Нови завет, Белгија, режија: Жако ван Дормаел
Загрљај змије, Колумбија, режија: Сиро Гера
Рат , Данска, режија: Тобијас Линдхолм
Мачевалац, Финска, режија: Клаус Харо
Мустанг, Француска, режија: Дениз Гамзе Ергувен
У лавиринту тишине, Њемачка, режија: Ђулио Ричарели
Шаулов син, Мађарска, режија: Ласло Немеш
Вива, Ирска, режија: Педи Бренах
Вук, Јордан, режија: Наџи Абу Навар

РТРС, Блиц

Тагови: , ,

?>