Перо Симић

Сарајевски имам и западни активисти из Србије

Шта везује  политолога из Београда Милоша Ћирића који очигледно припада младој плејади западних активиста из Србије, и есктремног имама сарајевске џамије Краља Фахда, Незима Халиловића Мудериса !?

Мржња према Републици Српској и Србима уопште али и Србији. Милош Ћирић то је демонстрирао у разговору за ,,Данас,, у тексту ,, Србија није завршила рат у Босни,, а муфтија Мудерис , некадашњи ратни командант Алијине војске, у хутби (молитвеној бесједи) у џамији краља  Фахда у Сарајеву. Повод им је био исти, обиљежавање 9. јануара Дана Републике Српске и понос са којим су грађани Републике Српске достојанствено прославили тај , за нашу слободу, значајан празник.

И млади Ћирић и муфтија Мудерис више него очигледно из истог угла гледају историјске чињенице,користе исти вокабулар, те отуда би се њихови јавни иступи могли назвати скандалозним и окарактерисати као драстичан дефект осјећајности. И док муфтија, називајући  Србе фашистима а Републику Српску  са мрзилачком страшћу назива ,,геноцидном творевином,, млади Ћирић уз помоћ новинарке Данаса изражава жаљење, ламентирајући  над чињеницом да се све  ређе може чути да је Република Српска ,, геноцидна творевина,,. Срећом по Ћирића и новинарку Данаса ту је имам Мудерис који се не либи да много директније износи неистине и гадости на рачун српског народа и Републике Српске.

Но оставимо радикалног бошњачког имама  Мудериса по страни, да се гуши у свом екстремном понашању срамотном за једног вјерског службеника . Вратимо се младом београдском политологу Ћирићу који је у поменутом тексту у ,,Данасу,, олако изнио низ неистина, неаргументованих оптужби и  паушалних оцјена на рачун Републике Срске, Србије,српског народа па и  свих грађана нашег ентитета. У наопаком и поремећеном резоновању  младог Ћирића све је могуће па тако и да  у Републици Српској ,,влада нетрпељивост према босанским муслиманима,, да предсједник Републике Српске емитује ,, отровни национализам,,  да живот Бошњацима у РС чини неподношљивим, као и да је одговоран за пропаст наших грађана, коју је ето, амбициозни активиста установио. Без мјере , чињеница и обзира, опхрван демонском страшћу оптуживања и стереотипима који , када је у питању РС ,подгријава један дио међународне заједнице и један дио политичког Сарајева, али ето и један кружок у Београду, Ћирић иде тако далеко да покушава сопствени памфлет,, да је Република Српка настала на лешевима босанских муслимана и других жртава,,поново покушати прошверцовати као истину, што би се увелико могло окаректерисати као патолошка појава.У свом походу на српске државе Србију и Републику Српску млади активиста Ћирић булазни о некој ,, великој Србији,, , Вучића оптужује да производи нестабилност у БиХ, упркос јасно изреченим ставовима предсједника Србије да поштује Дејтонски споразум и оно што се договоре три народа у БиХ. Због мирољубиве политике коју Вучић води према БиХ коју је демонстрирао и својим доласком у Сребреницу 2015. године , умало није изгубио главу од екстремних бошњачких исламиста.Наравно преко тих чињеница млади активиста Ћирић прелази као што безобзирно проглашава лажном чињеницу да је у Подрињу, још прије великог злочина у Сребренци, војска Алије Изетбеговића побила преко 3000 Срба, великом већином цивила за које нико до сада није одговарао па ни Насер Орић, за разлику од стотине Срба који одговарају за злочине над Бошњацима, посебно у Сребреници.Република Српска се залаже да сви који су починили злочине морају да одговарају ма о коме се радило..

Љековито би било за младог активисту Ћирића да кажем пар чињеница , да у Републици Српској рецимо нема гладних грађана како то он тврди, да грађани ништа лошије не живе него рецимо у Србији или региону.Предсједник РС није господар наше државе већ легитимно изабрани предсједник на легалним изборима.Бошњаци у РС имају сва права као и други грађани, нису дискриминисани, нико не врши притисак на њих да напусте Српску.У Влади РС пет Бошњака су министри а Бошњак је рецимо и предсједник Уставног суда РС. Толико о дискриминацији.Годинама већ није се догодио међунационални инцидент у Српској и људи свих националности живе мирно.

Република Српска се залаже за мир и стабилност, за демократију, помирење и равноправност али то се не постиже Поточарском декларацијом коју нам препоручује млади Ћирић,  већ дијалогом свих унутар БиХ , што политичко Сарајево већ годинама избјегава очекујући да ће им савезници из једног дијела међународне заједнице завршити све проблеме и неспоразуме у њихову корист а на штету Срба и Хрвата.Примједбе које због таквог понашања предсједник РС упућује политичком Сарајеву нису уперене против Бошњака већ неких њихових политичких представника.

На крају и Ћирић и сви остали треба да знају да је Република Српска настала прије ратних сукоба, као израз воље српског народа за слободом. Република Српска је гарант опстанка српског народа на просторима на којима сада живимо. Због тога славимо и славићемо 9. јануар Дан Републике Српске,, пуног срца и са поносом без обзира шта мисли  млади активиста Ћирић или његов старији истомишљеник имам џамије краља Фахда у Сарајеву Незим Халиловић Мудерис.

 

Перо Симић

?>