Давно је Цицерон тврдио да је историја, између осталог, учитељица живота. Ако усвојимо ту дефиницију, онда можемо видети да онај део нашег народа који презире своју земљу и народ и није баш ишао на часове, или није учио код те учитељице.
Међутим, мени се чини да је историја у ствари једнака еволуцији. То је забележени след стадијума у свим аспектима еволуције једног народа. Оно што смо данас, није ништа друго до резултат сплета историјских околности и врста која је еволуирала из тог тресетишта историје оивиченог бившим и садашњим границама онога што називамо Србијом, тачније, својом домовином.
Неким људима који у Србији живе, најчешће од страних пара, ту подижу своју децу у најбољим школама, иду код најбољих лекара, возе најбоље аутомобиле, обедују у најбољим ресторанима, овде ништа не одговара и љути су на ову земљу. До скоро су ми били потпуно нејасни, па сам онда мислио како мрзе јер су зли и безобразни, па сам ишао и до тога да мрзе јер су за то плаћени. Међутим, коначно сам схватио. Уз све што сам претходно мислио, а што је и тачно, истина лежи управо у историји.
Ти људи који данас у Србији живе много боље од осталих Срба, мрзе своју земљу, јер они нису исти као ми. Они нису тај збир историјских околности подвучених страдањем, јунаштвом, вером и пожртвовањем. То су они који су због кукавичлука, дезертирања, скривања под сукњама својих мајки и жена и ордења својих очева, прескочили одређене ступњеве у историји српског народа, па самим тим и у еволуцији.
И џаба ми њих убеђујемо како Срби нису геноцидан народ, јер они нису били код јама, већ у својим домовима, па су историју учили из пропагандних програма страних телевизија, из брошура историјских ревизора, или из прича колега по служби њихових очева у дугим мантилима испод којих су севале дуге цеви.
Дакле, Србин, ако је судити по овој теорији о историји као еволуцији, јесте онај који у својој кући, породици, коленима уназад може отпузати кроз своју лозу преко земљорадника, учесника у бојевима и ратовима, сиромашних и поцепаних, али правдољубивих.
Тај пут према прецима водиће нас кроз звук звона светиња у пламену на Косову и Метохији, кроз бомбардоване куће и лешеве, кроз разрушене градове где више нема Срба, кроз затворе у које се ишло због патриотизма, кроз стрељања у црквеним портама, пузаћемо кроз ровове поред наших дедова, мораћемо пешке прећи преко Албаније и загњурити у Плаву гробницу, па се провући кроз море размаханих турских јатагана, прескакати границе, склањати се од коња у галопу, шуњати се кроз цркве за време литургије пре Косовског боја и доћи до једног нама непознатог човека који има наш лик на своме лицу и који, поред свог вола, клечи на земљи мрвећи њен грумен у руци размишљајући о томе како га тај грумен храни и како би га бранио својим животом.
А онда ће нас тај предак, домаћин и јунак, набацити на свог вола да нас врати у ово време како бисмо могли тај исти грумен земље одбранити од неких који су и тада лежали под дрветом, јели хлеб са нечијег грумена, и добацивали глупости радницима, иако се зна да свакога тај грумен храни и да ће свако једног дана под њега лећи, волео ту земљу или не. Некима ће то у старости бити нејвећа утеха, а онима који ту земљу мрзе, највећа казна.