Милан Ружић

Галерија лудила

Милан Ружић

Британска национална галерија променила је име слике из XIX века Едгара Дегаа „Руске плесачице“ у „Украјинске плесачице“, због „тренутне ситуације“.

До поништавања је дошло након што је украјинска уметница и активисткиња, а шта би друго била, авганистанског порекла, дакле, сјајна комбинација, скоро па батерија за пропагандистичку машинерију – може се повезати и са Украјином и са избеглицама из Авганистана – Марјам Најем послала низ писама уметничким музејима у којима су били изложени радови из овог циклуса познатог француског импресионисте.

Британска галерија је у званичном саопштењу признала да је до промене имена дошло услед јавне кампање којом је вршен притисак и да није заснована ни на каквим новим информацијама у погледу дела познатог сликара.

Руска војна интервенција у Украјини навукла је са собом читав облак историјско-културолошке ревизије где се у поплавама изазваним тешким пљуском паропаганде дави читава Европа. Зато, немојте да вас чуди што су као нови кривци за све невоље данас изабрани баш Руси. То је логично. Један народ који век и по никако да стане на своје ноге и исправи се, данас је учинио баш то, па је Америка мало нервозна што се овај филм неће завршити по класично америчком сценарију Спилберга и Лукаса, већ ће мало бити и по Тарковском, као што ни шмирање Шона Пена и статирање Анри-Левија у Украјини не може бити достојно природности Шојгуа и сценарија Путина.

У ствари, видевши ову ревизионистичку интервенцију Британске националне галерије и укро-авганистанске активисткиње, то да се све и без аргумената може правдати само ако једноставно изврнете чињенице и истину замените са лажи, постало ми је јасно како Хрвати тако лако причају о „српским злочинима“, зашто Албанци говоре о „Великој Србији“, због чега се у БиХ урла о „српском геноциду“ и „српској“ опсади Сарајева.

Милан Ружић

?>