ИЗА СВЕГА СТОЈИ АМЕРИКА: Блокада рачуна РТ — информациони рат против Русије

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: Sputnik/ Evgeny Biyatov

Фото: Sputnik/ Evgeny Biyatov

Блокирање банковних рачуна РТ у Великој Британији указује да информациони рат заиста постоји и да би иза овог корака могле да стоје Сједињене Америчке Државе, изјавио је за Спутњик Клод Шоле, председник париског медијског заштитника ОЈИМ.

У интервјуу за Спутњик, председник ОЈИМ-а не искључује могућност да Сједињене Америчке Државе стоје иза блокаде банковних рачуна РТ у Великој Британији, што указује на то да заиста постоји информациони рат.

Раније је РТ јавио да је банка „Нешенел Вестминстер“ саопштила да је њена матична Краљевска банка Шкотске одбила да изврши услуге емитера и „није спремна да уђе у било какву расправу“. Говорећи за Спутник, Шоле је рекао да је био „веома изненађен“ због блокирања банковних рачуна, за које каже да ће „паралисати рад“ емитера.

Он сматра да то није ништа друго до „економска пресуда“ против рада РТ у Великој Британији.

„Моја друга реакција на вест, након мало размишљања, била је мисао да заиста постоји информациони рат и да у садашњем сукобу радије видимо учешће САД него Велике Британије“, каже Шоле.

„Ово значи да САД сматрају да имају ексклузивно право емитовања вести широм света кроз своју мрежу агенција или путем Си-Ен-Ена, који је одавно постао гласило Стејт департмента“, сматра Шоле.

Он се, такође, дотакао и информационих напада на Спутњик, које приписује чињеници да Спутњик изражава гледиште за које Шоле каже да се разликује „од лажи које читамо у мејнстрим медијима“, укључујући и информације о Сирији. Други аспект се односи на оптужбе да Русија планира да утиче на предстојеће председничке изборе у САД преко одговарајућих открића „Викиликса“. „Мислим да ће амерички избори бити важна компонента за западно притезање Русије у предстојећим месецима“, закључује Шоле. У међувремену, Удружење новинара Русије (РУЈ) обратило се Националној унији новинара (НУЈ) Велике Британије и Ирске и другим међународним организацијама због одлуке Велике Британије да блокира рачуне емитера.

Извршни секретар РУЈ Надежда Ажгихина изразила је наду да ће се ова ситуација решити у стручној јавности. Она је поновила да се нада да ће РТ наставити да ради у Великој Британији.

У уторак је секретар РУЈ Тимур Шафир изјавио да овакве политички мотивисане одлуке тешко да одговарају сталним тврдњама о посвећености принципима демократије, као што су слобода говора и независан рад.

РТ руководи великим бројем кабловских и сателитских телевизијских канала на неколико језика и усмерен је ка страној публици. Канали дају 24-часовне вести, а емитују документарце, емисије и дебате.

rs.sputniknews.com

Тагови: , , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.