ТИХИ РАД НА БРДИМА: На Мећавнику почиње јесењи „Позоришни Кустендорф“

ИСКРА на Фејсбуку

Кустендорф (Фото:androidvodic.com)

Под слоганом „Позоришни Кустендорф“, овај фестивал преиспитаће границе између позоришта и филма, а уједно ће постати и интернационални.

„Моја жеља је да се Мећавник све више претвара у културну институцију, па утолико та идеја да свако годишње доба има један свој фестивал, заправо је испуњење сна о сврси тог простора, слично Андрићграду. Намјера ове куће или овај ентузијазам упућен је на стварање, ојачавање крвне слике свијета колико је то могуће, без огромних амбиција, јер свијет се мијења великим ударима и великим промјенама. А ово је тихи рад барем на тим брдима која су до јуче била недођија, а сад одједном долазе највећи умјетници свијета“, рекао је оснивач Фестивала Емир Кустурица.

У такмичарском програму биће четири представе – три са академија из Србије и једна из Русије које се боре за награду „Златни лист“.

Државна позоришна академија из Јарослава /Русија/ такмичиће се са представом „Слон“, Александра Копкова, Академија умјетности Београд са представом „Маму му…ко је први почео“ Дејана Дуковског, Факултет драмских умјетности Београд одиграће „Пошто гвожђе“ Бертолда Брехта, док ће се Академија умјетности у Новом Саду представити комадом „Док чекамо Годоа“, по култној драми Семјуела Бекета.

Селектор Фестивала је награђивани редитељ Милан Нешковић, а жири чине глумица Аница Добра, редитељ Никита Миливојевић и писац Маја Тодоровић.

„Најљепши дан на љетовању је онај када је толико ведро да се боје неба и мора готово изједначе, па нисмо сигурни гдје престаје море, а гдје почиње небо. Жеља ми је да тај осјећај призовемо ове јесени преиспитујући границе између филма и позоришта, ако оне уопште и постоје када је ријеч о умјетничком раду. Која су ограничења позоришта, а која филма и да ли она уопште постоје данас? Да ли се ова два медија све више преклапају у умјетничком изразу? Отуда у вечерњем програму представа ‘Кад би Сомбор био Холивуд’ која користи филмски језик причања приче и друга ‘Црна кутија’, директно инспирисана филмским хитом ‘Савршени странци'“, рекао је Нешковић.

Он је додао да ће у такмичаркој селекцији публика имати прилику да види четири потпуно различита израза у смислу глуме и режије, са четири академије.

„Неки од стилова су давно били резервисани само за одређене жанрове и нисмо их смјели мијешати. Да ли данас постоји жанр? У сваком случају, увијек је живио само у главама гледалаца, никада на сцени. Одатле произилази и визуелни идентитет овогодишњег фестивала. Као што је позориште старији брат филма, а како се сви угледају на старију браћу, тако је и Јесењи позоришни фестивал постао интернационалан и посветиће се у будућности истраживању сличности и разлика у самом позоришном изразу које његују позоришне академије Европе“, навео је селектор.

Емир Кустурица, оснивач фестивала, одржаће радионицу о теми филма и позоришта, будући да се више него успјешно бавио и једним и другим медијом.

РТРС

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.