ФИЛМСКИ КРИТИЧАР РТС-А САНДРА ПЕРОВИЋ: Филм „На млијечном путу“ показао знање и искуство великог редитеља, фестивалски жири га неправедно заобишао

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: rs.sputniknews.com,  Pablo Bielli

Фото: rs.sputniknews.com, Pablo Bielli

Филмски критичар Сандра Перовић истакла је да је филм „На млијечном путу“, који је имао свјетску премијеру на Филмском фестивалу у Венецији, резултат велике истрајности, искуства и знања редитеља Емира Кустурице, оцијенивши да га је фестивалски жири неправедно заобишао.

„Иако је критика подељена, мишљења опречна, сензбилитети и укуси различити, што је редовна појава која прати фестивалске филмове и ауторе, чини се да је суд публике најмеродавнији јер она иде у биоскоп. Петнаестоминутне овације у Сали Гранде на венецијанском лиду, потврђују да је реч о повратничком Кустуричином филму којим је показао да је међу најреспектабилнијим светским ауторима“, истакла је Перовићева у изјави за Срну.

Према њеним ријечима, Венеција је за Емира Кустурицу била велики повратак на фестивал, мјесто које му је отворило врата Златним лавом 1981. године.

„Филм ‘На млијечном путу’ круна је каријере прослављеног аутора, који је много енергије и емоција уткао у овај омаж његовим ранијим радовима. Ту, пре свега, мислим на другу фазу његовог стваралаштва ‘Дом за вјешање’ и ‘Црна мачка, бијели мачор’ и ликовима које је публика волела“, нагласила је Перовићева.

Она је истакла да је филм „На млијечном путу“ слављење умјетности покретних слика и посвета њиховој историји.

„Прича о рату и љубави рапсодија је питорескних призора импресивне природе која такође има једну од главних улога у филму. У правој експлозији вешто уклопљених жанрова, како то само Кустурица уме, има свега од љубавне мелодраме, ратног спектакла, гротеске, вестерна до мјузикла“, истакла је Перовићева.

Она је навела да се италијанска и свјетска звијезда Моника Белучи представила у потпуно другачијем, свјежем маниру баш као и њена „супарница“ у филму – Слобода Мићаловић која је кончно добила простор да покаже сав свој глумачки потенцијал.

Перовићева каже да, осим што је изврсно савладала српски језик, Белучијева је одговорила не тако лаким изазовима пред које ју је ставио редитељ и партнер у филму Емир Кустурица.

„Филм ‘На млијечном путу’, заокружено дјело које задире у историју али и сукобе на Балкану, заправо је увод у кратки Кустуричин филм у омнибусу ‘Разговори са боговима’. Поседује узбудљиву лепоту која прати хиперактивну причу са снажним моментима који подстичу и сузе и смех“, додала је Перовићева, филмски критичар и новинар Радио-телевизије Србије.

Она је навела да је овогодишњи Филмски фестивала у Венецији, који је завршен 10. септембра, био смотра филмова од комерцијале до истинске умјетности, серија више и мање интригантних филмова од мјузикла, љубавних мелодрама, историјских и ратних драма, хорора, биографских филмова до фантастике, а међу њима и кандидати за Оскара.

„Посвете природи, планети, универзуму, приче о небеском рају, ванземаљцима, чудовиштима, литерарне адаптације од Мопасана до Хандкеа, путовања кроз беду и очај Латинске Америке. У најкраћем, филмови 73. Филмског фестивала у Венецији селекцијом су задовољили различите филмске апетите, али и спојили неспојиво на једном месту, попут на пример редитеља Теренса Малика који је направио још импресиван филмски експеримент о планети и модног дизајнера који жели по сваку цену да буде редитељ Тома Форда, а иза кога засигурно стоји неки ‘редитељ из сенке'“, истакла је Перовићева.

Тако је, каже она, и жири предвођен британским редитељем Семом Мендесом, додјељујући награде спојио неспојиво, прецијенивши поједина дјела попут филма „Ноћне животиње“ поменутог креатора коме је незаслужено додијељен Гран при или рецимо изједначивши квалитет режије Андреја Кончаловског са Аматом Ескалантеом.

„Нажалост, извесном броју филмова није било место у трци за Златног лава. Свесна да јој је јаки Торонто озбиљна конкуренција, венецијанска Мостра заиграла је ‘на сигурно’, третирајући фестивалску конкуренцију баш као што то раде у Торонту. Фестивал је настојао да врати статус проницљиве платформе у сезони награда, поготово ако узмемо у обзир да је последњих година лансирао филмове попут ‘Човека птице’ , ‘Гравитације’, али и ‘Под лупом’ који су тријумфовали на додели Оскара, па је у такмичарски програм уврстио и комерцијалне филмове попут романтичног мјузикла ‘Ла Ла Ланд'“, појаснила је Перовићева у изјави за Срну.

Срна

Тагови: , , , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.