МАЛО ДРУГАЧИЈА СВРХА: Зашто је „Виндоуз“ направио игрице

Фото: Спутњик/Flickr/ Мајкрософт

Фото: Спутњик/Flickr/Мајкрософт

Пасијанс и Миноловац су једноставнe игре, којe су постале популарне првобитно међу корисницима Windows оперативног система. Милиони корисника рачунара су се „навукли“ на њих, проводећи сате приковани за екран. Међутим, мало ко зна праву сврху развијања ових једноставних игара.

Као што је објављено на сајту „Mental floss“, игре Пасијанс (Microsoft Solitaire), Фрисел (FreeCell) и Миноловац (Minesweeper) заиста нису зaмишљене за забаву.

„Најстарија“ игрица међу њима, Пасијанс, први пут се појавила 1990. године у верзији Windows 3.0. Њен прави циљ је био прилично скроман: постепено научити коришћење миша. Игра је требало да научи читаву генерацију корисника да „подигну и спусте“ ставке помоћу миша.

Миноловац се први пут појавио 1992. године у оперативном систему Windows 3.1, како би се корисници упознали са кликом на десно и лево, и контролисали брзину и прецизност при кретању миша.

Друга игра са картама, Херц (Hearts), такође је креирана 1992. године у Windows 3.1. Игра је користила нову технологију за комуникацију са другим корисницима у локалној мрежи. Тако је, пише портал, то било више од карташке игре — начин да се људи заинтересују за способности умрежавања.

И на крају, Фрисел игра, пуштена у Windows 3.1, укључена је у пакет Win32s, што је омогућило да 32-битна апликација ради на 16-битном Windows 3.1. Ако се пакет инсталира неправилно, Фрисел не функционише. Дакле, оно што је изгледало као једноставна игра, заправо је био сакривен тест-систем.

rs.sputniknews.com

Тагови: ,

?>