Такмичарски програм трећег фестивалског дана чинили су филмови: „Песак“, који су режирали Барош Тризна и Монича Стпичињска из Пољске, „Право по рођењу“, Инбара Хореша из Израела, „Повратак“, Рустама Каликова из Узбекистана, „Месољуб“, Фарида Хаџија из Ирана, „Плава гробница“, Ивана Милосављевића из Србије и „До вечери“, Тејмура Хаџијева из Азербејџана.
После сваког филма, приказан је разговор Емира Кустурице са младим ауторима.
У оквиру програма „Савремене тенденције“ приказан је филм „Венди“ (Wendy) редитеља Бена Зејтлина након кога је следио разговор Емира Кустурице са редитељем. Рекавши да је гледање филма било невероватно путовање, Емир Кустурица је поручио Бену Зејтлину да ће овај филм остати јако дуго, не само у сећању већ и у историји и занимало га је шта је био главни извор инспирације за овај филм. „Све је потекло од мене и моје сестре, са којом сам урадио овај филм. Ми смо целог живота чекали Петра Пана, мислили смо да ће се једног дана појавити и одвести нас, али никада није дошао, тако да је то био наш начин да одемо и пронађемо га. И да покушамо да проживимо ову причу најближе што можемо ономе о чему смо читавог детињства заједно маштали.“ – рекао је Бен Зејтлин.
Коментарушићи рад са младима из филма као веома успешан, Емир је рекао да је свестан да је допрети до тог узраста изузетно тешко, на шта је Бен Зејтлин одговорио да му је била ноћна мора радити са њима. „То су све деца коју уопште није занимало да глуме у филму.“ – рекао је Бен и додао: „Одабрали смо их зато што су то била деца за коју смо знали да би побегла са Петром. Знате, кажеш им да ураде то и то, а они кажу: не! Шта год да им кажеш да ураде, они неће, они хоће да ураде супротно, тако да оно што смо хтели је била та дивља енергија за коју смо осетили да се може видети у тој деци, да су то била права деца, да су били опасни, да су били спонтани, луди, и ми смо желели тај осећај реалности која су та деца имала, али кад је у питању то да их натерамо да ураде оно што смо ми желели, сваки дан смо морали да смишљамо трикове, као да смо морали да наместимо саобраћајну незгоду.“ Међутим, и поред свих непредвидивости, Бен је рекао да су му та деца омиљени људи које је упознао у животу.
Као режисера, Емира је занимало колико различитих позиција и локација је променио у филму: „Све делује уједињено на крају. Али могао сам то да препознам, као одлазак у земљу чуда, или у земљу где је изглед светлости, те животињске мајке, заиста невероватан.“ – рекао је Емир Кустурица. „И ми смо желели да се то тако осети, да се свет врло течно спаја.“ – одговорио је Бен образложивши да су радили изузетно напорно да постигну да се сва та места осете уједињено, као да може да се прође без одласка било где. „Али заправо, филм је морао да буде снимљен у различитим продукцијама, јер смо морали да поновимо снимање у свакој од тих природних локација да бисмо постигли различите врсте пејзажа и феномена, то јест да изградимо свет од онога што смо могли да нађемо.“ – рекао је Бен.
На крају разговора, Емир Кустурица је поручио редитељу да је уверен да ће његов храбри, авантуристички филм бити погледан много пута у будућности: „Венди је једноставно невероватна. Никад нисам видео никога испред камере са таквим лицем које је престало да буде лице детета. Временом, постала је, не знам, 150 година старија, а онда и млађа него што је била. Немогуће је не освојити најширу публику на свету и да је филм био само о њој.“ – рекао је Емир Кустурица и додао „Филм је слободни експеримент, али слободни филм припада овој породици слободне кинематографије за коју морамо да се боримо.“ Бен Зејтлин се захвалио и рекао да су му Емирови филмови највећа инспирација и да му је долазак на Кустендорф једно од омиљених сећања у животу и да ће на јесен поново доћи у Србију.
У оквиру ревијалног програма, приказана је трећа епизода серије „Била једном једна земља“, Емира Кустурице.
Четрнаести Међународни филмски и музички фестивал Кустендорф приказује се на веб адреси kustendorf.online до 25. јануара 2021. године.