У Филмском центру Србије очекују да се редитељ и продуценти филма „Кошаре“, који је изненада престао да се снима због неспоразума продуцената и филмске екипе, обрате овој кући за медијацију или посредовање, како би се нашло решење, сазнаје Спутњик. Како сазнајемо, до кључног разговора око наставка снимања филма требало би да дође већ сутра.
Редитељ филма „Кошаре“ Балша Ђого, на изненађење свих, обратио се јавности путем друштвених мрежа, када је објавио да су продуценти Немања Мићић и Владан Анђелковић прекинули снимање филма и серије на неколико дана, ултимативно тражећи промену сценарија, тако да буде „лакши“ како би и филм и серија могли да се сниме за четири-пет дана по епизоди.
„Сви у нашем послу знају да је то темпо рада бржи него на ситкому у студију“, каже Ђого у свом обраћању.
Истичући да тема „Кошара“ просто не сме да се сними на такав начин, јер је то срамота и неће донети никакав резултат, наводи и да тако нешто никоме није у интересу.
Договор око „Кошара“ у ФЦС?
Гордан Матић, директора ФЦС, наглашава да се овом телу још, ни продуценти, нити редитељ нису званично обратили.
„Оно што смо сазнали у незваничним разговорима јесте да је проблем на неколико нивоа – мало организационо, мало у адаптацији сценарија. Очекујемо да нам једна или друга страна пошаљу захтев за медијацију, што ФЦС ради и што је у његовом опису делатности“, каже Матић.
Уколико је спор избио само око адаптације филмског сценарија за серију, а о чему се спекулише, ФЦС нема ингеренција, јер у њу није ни инвестирао средства, додаје наш саговорник.
Спорови између кључних чланова филмске екипе нису реткост у филмском свету и медијација око „Кошара“ неће бити прва ове године.
„Ове године смо већ имали једну медијацију, прошле године смо, колико памтим, имали две и у свима је, хвала богу, нађен компромис и мирно решење. Надам се да ће се наћи и сада“, објашњава Матић.
Пожуривање снимања никоме не доноси добро
Будући да, како каже, не зна шта стоји иза захтева продуцената, критичар и теоретичар филма Божидар Зечевић каже да је тешко рећи како захтеви за променом сценарија и пожуривањем да се филм и серија сниме у што краћем року може да утиче на приказивање чињеница о бици за Кошаре.
„Такви захтеви с једне стране могу бити одраз непознавања или слабог познавања технологије производње, а с друге стране могу бити и покриће за неке интервенције. То, да ли се догађа, не знам и немам чињеница на основу којих би могао да судим . Мада, морам да кажем да пожуривање рада на таквом једном филму не може донети неке користи ни у финансијском, нити у инфраструктурном смислу; ни у каквом смислу, осим што ће, можда, збунити и дезоријентисати редитеља и екипу на терену. То се једноставно не ради у тренутку када је филм почео да се снима“, коментарише Зечевић.
Претпоставља се да је усвајање књиге снимања тренутак у коме се продуцент саглашава са општом идејом снимања филма – након тога се ретко дешава да се мењају битне ставке у развоју линије приче или линије карактера, додаје наш саговорник.
„Редитеља би требало пустити да филм заврши у оном обиму и у оном стваралачком ритму како је он сам предвидео. Ово је исувише важна и осетљива тема да би се у овом тренутку могао мешати низ неких других елемената, од којих се многи чине неважним“, сматра он.