„МАЛЕ ПРИЧЕ“: Изложба Дејвида Линча у Београду

Дејвид Линч (фото: РТРС, KCB / Promo)

Изложба фотографија Дејвида Линча, под називом „Мале приче“ биће отворена 1. септембра у Културном центру Београда и трајаће до 30. септембра.

Док свијет већ ужива у новом серијалу „Твин Пикса“ америчког редитеља Дејвида Линча и изнова одаје почаст његовом дјелу, и документарним филмом „Дејвид Линч: Умјетнички живот“, Културни центар Београда је одлучио да као један од кључних програма у години свог 60. јубилеја посвети овом изузетном филмском али и ликовном/визуелном ствараоцу.

Изложбу чини 56 црно-бијелих фотографија великог формата са свим одликама његових филмова: чудесно преплитање реалних референата и фантазмагоричних интервенција и композиција. Овом изузетном и конзистентно осмишљеном изложбом жели се пружити увид у Линчово визуелно стваралаштво с којим српска јавност није имала прилике да се упозна за разлику од његовог кинематографског опуса, који има култни статус, поручују из КЦБ.

„Мале приче“, које су продуцирали Галерија „Итем“ из Париза и Европска кућа фотографије, гдје је изложба премијерно приказана 2014, ексклузивно ће, по ауторовој жељи, бити приказана само у сва три галеријска простора КЦБ-а, и нигдје друго у окружењу.

Изложбу ће пратити бројни програми: предавања, тематска вођења стручњака из различитих области, едуактивно-кретаивне радионице за средњошколце и млађу студентску популацију и филмски програм.

Дејвид Линч (рођен у Мизули, Монтана, САД, 1946) је амерички филмски и телевизијски редитељ, визуелни умјетник, музичар и глумац. Познат по својим надреалним филмовима, Линч је развио свој јединствени визуални стил. Његове филмове одликује надреалистички приступ, тј. специфичан аранжман секвенци, на граници сна и јаве, које се често преклапају, тако да је тешко раздвојити реално од нереалног.

Надреални и у многим случајевима насилни елементи његових филмова стекли су репутацију да гледаоце „застрашују, вријеђају и доводе у забуну“. Музика у његовим филмовима је веома пажљиво изабрана и често стварана за сваки филм на бази монтаже и ритма секвенци слика. Када говори о свом стваралаштву, сам Линч га дефинише као интуитивно истраживање нашег „другог ја“, наших снова, страховања и предрасуда, која нису очигледна на први поглед. Интуицију дефинише као интегрални склоп интелекта и емоције, размишљања и осјећања.

Упоредо с радом на филму који одликује значајна ликовност, Линч се бавио и визуелном умјетношћу, коју је кратко и студирао на Пенсилванјиа Академији у Филаделфији.

Његова дјела из области визуелних умјетности излагана су у најпрестижнијим музејима и галеријама широм свијета и дио су бројних и значајних јавних и приватних колекција.

РТРС, Агенције
?>