ЈУГОСЛОВЕНСКИ ПОЗОРИШНИ ФЕСТИВАЛ У УЖИЦУ: Позоришна екипа представе „Пијани“: Бисери и љубав су свуда око нас – само треба да научимо да гледамо!

Фото: М. Цветковић

Фото: М. Цветковић

Друге фестивалске вечери, публика у Ужицу, која је попунила Велику салу Народног позоришта до последњег места, поздравила је глумачки ансамбл представе „Пијани“ громогласним аплаузом и овацијама.

По завршетку представе, глумци Атељеа 212 и редитељ Борис Лијешевић остали су на „Округлом столу“, како би разговарали о раду на представи са организаторима фестивала, али и заинтересованом публиком.

Редитељ представе, Борис Лијешевић, објаснио је да адаптација дела савременог драмског писца Ивана Вирипајева подразумева поетизован поглед на пијанство, сусрет са самим собом, као и сам живот.

„Као што реплике у монолозима глумаца указују, покушали смо да прикажемо како изгледа када Бог говори и обраћа се свету кроз пијане, али и како изгледа играти Бога у пијаној ноћи. За мене је ово један нежан комад који нас враћа на она питања која све ређе постављамо, а која су важна, или их све ређе изговарамо, а све чешће гурамо у себе – Да ли су наши ближњи после смрти и даље са нама? Да ли осећамо тело Господа у нама?“, питао је Лијешевић додајући да представа „Пијани“ говори да су нам та питања и даље блиска, као и да их и даље постављамо, али најчешће у пијанству, јер смо, по његовом мишљењу, тада најхрабрији.

„Бисери и љубав су свуда око нас – само треба да научимо да гледамо, да их препознамо, нађемо, боримо се за њих, јер свако од нас у себи крије неки бисер… Ако смо у стању да видимо ту суштину ствари, већ смо корак испред свих осталих,“ додао је редитељ.

Фото: М. Цветковић

Фото: М. Цветковић

Глумац Бранислав Трифуновић, који је у представи играо једног од најкомичнијих ликова – Матијаса, менаџера рекламне агенције, надовезао се на редитељеве речи објашњавајући да није питање да ли Бог постоји, већ да ли ми верујемо у њега.

„Исто тако се ова представа може читати из сасвим другачије перспективе где смо сви ми пијанци који причају свакакве глупости, филозофирају, и сутрадан, као и остали, настављају по старом,“ објаснио је глумац.

Коментаришући „пијану ноћ у којој се све променило“, познати глумац Атељеа 212, Небојша Илић, објаснио је да спознаја о томе да је довољно само да нешто кажемо и признамо о себи, што је неопходно да бисмо спрали грех са себе, једна сасвим нова идеја у његовом позоришном животу.

„Ова представа је позив свима нама да немамо алиби и да увек можемо да са себе скинемо неки терет изговарајући просте реченице. Идеју представе да смрти нема нисам доживео као идеју која нас теши и која нам ствара неку лажну слику, него као идеју која није лишена смисла“ додао је глумац објашњавајући да су „Пијани“ једна од оних комплексних представа које траже да глумци учествују у њој интимно и лично, а не искључиво сценским вештинама.

Фото: М. Цветковић

Фото: М. Цветковић

Најмлађа глумица међу 14 чланова глумачког ансамбла представе „Пијани“, Марта Бјелица, која је играла проститутку Марту, приметила је да она у представи игра представника најмлађе „несвесне“ генерације из које се бисер извлачи.

„Било ми је занимљиво да тумачим лик девојке која се, притом, зове исто као и ја, првенствено јер сам у улози представника своје генерације, а имам утисак да смо ми негде најнедефинисанији, најнеопредељенији и да су нам некако баш потребни ти шамари који се Марти у комаду и догоде, како би погледали и у себе и у друге, али нам је исто тако потребно и питање – како си?, које у данашње време може много да значи,“ рекла је млада глумица.

            Поред наведених глумаца, у представи су играли и други глумци Атељеа 212 попут Даре Џокић, Исидоре Минић, Јелене Ђокић, Бојана Жировића, Бранке Шелић, Јелене Петровић и Ненада Ћирића.    

Анђела Андрић

Тагови: , ,

?>