Хипнотисана гомила није нестала. Нарочито не у ово време када сви људи треба да буду исти. Диктира нам се како да живимо, како да се понашамо, шта да мислимо и осећамо. Сада се ради на технолошком уједначавању људи, каже за Спутњик Зоран Костић Цане.
Уочи великог београдског концерта на Ташмајдану 4. септембра, фронтмен легендарних „Партибрејкерса“ позива све људе, и вакцинисане и невакцинисане, да дођу и да се сете ко су.
„Чекам бар тај дан, 4. септембар, да заборавимо све, али и да се сетимо ко смо, да побегнемо из погибељне апстракције у истинитост идентификације. Ишчекујем 4. септембар да се осетимо живи, да се загрлимо, да се ухватимо за руке, да будемо једни поред другог, да нам се додирују рамена. Чекам да нешто урадимо“, истиче Цане.
Бенд који у ритму улице ствара већ неколико деценија, чији живи наступи одјекују генерацијама, увек директни и гласни, „Брејкерси“ признају да су после две године чекали тренутак да се обрате својој публици и песмом излече свакодневницу.
„Ми не вредимо без наше публике. Ја нисам ту да задовољим свој его и певам свом одразу у огледалу. Публика је та која нам даје снагу“, наглашава Цане.
Он за Спутњик открива да му људи и дан данас прилазе и захваљују му се што су им суморне године обојили музиком, љубављу и исцељењем кроз песму.
Недавно је обележено 40 година „новог таласа“. Како се ви односите према том периоду?
– Био сам део свега тога, с бендом „Радничка контрола“ свирали смо као предгрупа „Шарлу акробати“, чак смо наступали са њима на легендарном концерту у Љубљани. Међутим, када је све то почело да замире, када се претворило у форму, направили смо „Брејкерсе“ као одговор на глупост која је почела да се пакује у задатој форми. Глупост и испразност. Али све јубилеје морамо да славимо из простог разлога – ми нестајемо. Ми се славећи те јубилеје јављамо. Неке јубилеје нисмо славили јер смо заборавили неке људе и зато нам је овако. Зато што не поштујемо људе, не поштујемо ни себе. Некултурни смо и зато нестајемо.
У чему се крије тајна трајања „Брејкерса“?
– Свако ко одржи групу на окупу, свој рад, било да је индивидуални или не, свако ко одржи своју породицу – њему треба честитати, он је достојан дивљења. У овом времену, са овим људима који потиру све, које ништа не занима пре њих, са технологијом коју не занима срце, која нема милости, тешко је држати породицу на окупу. Технологија уз помоћ црне магије хоће да влада људима и то чини. То чини! Људи који хоће да владају над другима не бирају средства.
Шта је вама као уметнику највећи изазов када је реч о стварању нове музике?
– Највећи изазов је истина, да ли песма има живота у себи, да ли она заслужује да се прати. Нас песма зове да је испратимо, да јој дамо финални облик, а на крају крајева, та песма увек служи као лек, као визит карта, као заштита од уморне свакодневнице која те пљачка, унижава, одузима ти права да живиш као човек. Песма служи да ти да снагу, да се не угасиш. Она те и даље пали, она пали светло у теби. Еликсир за виталност лежи у нашим песмама, у порукама које не могу да нестану јер су вечне. Када пишем песме морам да се опустим да бих са висина примио поруке. Ја сам достављач небеских дарова. Некада ми се деси да напишем песму и изненадим се, а некада једноставно не могу да је завршим. Немам лични мотив, изгубим се у општости. Све песме „Брејкерса“ отпеване су за једног човека, а кроз њега се чује цео свет.