ПЕРФИДНИ план власти у Приштини, уз саслужење њихових западних ментора, да се широм отворе врата за оснивање такозване косовске православне цркве, која би присвојила храмове и баштину СПЦ, почео је да се остварује. Иако све жели да се представи као изоловани случај и чин једног егзибиционисте, оно што се у уторак десило у Подујеву мора да забрине и нашу власт и клирике.
Наиме, самозвани православни свештеник Никола Џуфка, иначе држављанин Албаније са дипломом средње школе, предвођен локалним функционерима упао је у цркву Светог Архангела Михаила у селу Ракитница, како би наводно обавили црквени обред. Током и након ове скаредне „службе“ Џуфка је у храм унео албанску заставу са двоглавим орлом, а касније је са њом позирао испред богомоље са све својом свитом.
Из Епархије рашко-призренске поручили су да је реч о грубом насртају на имовину СПЦ у циљу ширења етничке и верске мржње и нестабилности на простору Косова и Метохије:
– Циљ ове групе био је да ову цркву прогласе за „цркву Фана Нолија“ која припада самозваној и самопроглашеној Албанској националној православној цркви из Елбасана. Ово кривично дело само је још једно у низу које за циљ има отимање духовне и културне баштине СПЦ, односно „албанизацију“ или „косоваризацију“ српске духовне и културне баштине. Никола Џуфка, грађанин Албаније из Елбасана није свештено лице, већ се лажно представља као православни свештеник. О њему је детаљно известила јавност канонска Православна црква Албаније.
Доцент др Јасмина С. Ћирић, историчар уметности и професор Универзитета у Крагујевцу истакла је да овај инцидент представља не само кривично дело, већ и акт агресије који угрожава духовни и историјски идентитет СПЦ.
– Џуфка нема за циљ само да се лажно представља као свештеник, већ и да „узурпира и апроприра“ српску културну баштину. Сваки напад на духовно наслеђе једног народа угрожава мир и било какав покушај толеранције у региону, што захтева одговорне реакције и превенцију на свим нивоима. Овакве активности и упади у храм СПЦ представљају део ширег албанског обрасца асимилације и отимања културног наслеђа – рекла је Ћирићева за „Косово онлајн“.
Како је навела, ово није једини инцидент у којем се покушава „идентитетска промена и историјска алтерација“ српског културног и духовног наслеђа на Косову:
– На страници „Експлор Косова“ манастир Грачаница означава се као албански храм, цркву Богородице Љевишке у Призрену називају католичком црквом Свете Петке. Сетите се такође и такозване аудијенције код папе када је Аљбин Курти употребио слике српског средњовековног наслеђа у сврху (само)промоције косовског наслеђа. Само присуство и агресивно наметање у Италији не би требало да нас збуни, посебно ако знамо да су Албанци финансирали и на италијански превели туристички водич „Косово“, а на 39. страни је написано је да је манастир Грачаница недалеко од Улпијане, престонице Дарданије, а да је црква у ствари подигнута на темељима дарданске цркве, да би потом тек на страни 115. поменули да је цркву обновио краљ Милутин, али је помињу као косовску наводећи Бриселски споразум из 2013. године.
Немањићи постали Нимани
У СВОЈИМ настојањима представници Приштине иду до апсурда да српску династију Немањић „претварају“ у албанску лозу Нимани или да тврде да је Милош Обилић био албански витез који је убио турског султана. У памфлетима, па и у уџбеницима, негира се не само присуство српске културе, која се приписује Византији или Албанцима, већ и постојање Срба на КиМ, који се описују као освајачи који су тлачили „аутохтоне“ Албанце.
Канцеларија за КиМ оценила је да у Приштини покушавају да различитим перфидним и опасним стратегијама, храмове и манастире СПЦ преузму и прогласе за део тзв. косовског наслеђа, а напослетку прибегавају бруталним упадима на посед светиња СПЦ, управо због снаге и значаја који српска црква има за наш народ:
– Ово је питање које би морало да скрене пажњу комплетне међународне заједнице, јер је недопустив третман ћутања док се руше и скрнаве српски гробови, прекопавају српске кости, каменују српске куће, отима бесправно српска земља…
Недавно су приштинске власти протерале протосинђела Фотија, игумана манастира Девина вода код Звечана, у више наврата су штампали памфлете о „историјском наслеђу Косова“, у којима се говори о манастирима „византијско-косоварског стила“ где су се молили „косоварско-албански хришћани“, покушали су и да Дечане и Пећку патријаршију, који су уписани на Унескову листу светске баштине, преименују у „косовске културне споменике“…
У намери да постане балкански Зеленски, који је у Кијеву недавно забранио рад канонски признате Украјинске православне цркве Московског патријархата, Курти жели да спроведе исто са СПЦ. Ако се уз то узме у обзир, да би васељенски патријарх Вартоломеј, који претендује да буде „православни папа“ и који је под контролом Вашингтона, могао и некаквој творевини као што је тзв. „косовска православна црква“ да уручи томос о аутокефалности, тада ни опскурни ликови попут Џуфке не би били далеко од „патријарховог трона“..
Иначе, од 1999. године и завршетка рата на КиМ, када је почео егзодус српског народа, до проглашења тзв. независности 2008, уништено је чак 156 цркава и манастира. Само од почетка године забележено је 12 удара – обијани су храмови, цепане заставе СПЦ, постављане ознаке терористичке ОВК…
Преноћио кнез Лазар
У СЕЛУ Ракитница је очувана стара црква посвећена Светом арханђелу Михаилу летњем. Албанци из села је зову „Киша Лазарит“ – Лазарева црква јер је, по предању, након Косовског боја у њој заноћило тело српског кнеза, када је преношено из Приштине у манастир Раваницу. Богомоља је грађена у 14. или 15. веку, први пут је обнављана у 16, а други 1936. године. У цркви се повремено служило док преостало српско становништво у околним селима и Подујеву није протерано 1999. године. Више светиња у општини Подујево је руинирано, а посебно је страдала саборна црква Св. апостола Андреја која је запаљена 2004. године, о чему постоји видео- запис ломљења крста на врху куполе.