22.06.2023. - 10:29
© Sputnik / Виталий Белоусов
Прослављени српски редитељ Емир Кустурица био је члан жирија Сверуског конкурса ратне фотографије из зоне специјалне руске војне операције и за Спутњик открио утиске о фотографијама и дао савете ратним фото-репортерима који су освојили награде на конкурсу.
„Ратна фотографија је увек била најближи жанр људима зато што је рат у исто време нешто страшно и нешто дирљиво. Тако да је то дирљива тачка, посебно на фотографијама у којима људи седе на дивану и на којима изгледају као авети. Притом, има нека самилост и нека солидарност у њиховим очима и то је било пресудно за мене да гласам за те фотографије.
Импресиониран сам управо не оним што је атрактивно по себи зато што је у питању рат, него сам импресиониран оним што је контекст у коме људско лице долази до изражаја. Због тога сам се определио за одређене фотографије које су ме привукле. То је једна читава серија људских профила који су много јачи од било које верзије, рекао бих, тог спектакуларног ратног каталога.
Дакле, фотографије које су изазивале емоцију, а притом, своју снагу црпиле управо из људскости и са лица. Драго ми је да сам био део тог жирија и да сам оно што сам волео у филмовима, заправо гласао и у овим фотографијама, као подређујуће за то што је уметност увек људима давала, а то је укус људске душе и нешто што човека чини већим од било које ситуације и невоље у којој се налази“, рекао је Кустурица за Спутњик.
У Москви су 20. јуна изабране најбоље фотографије у оквиру Сверуског конкурса ратне фотографије, церемонија је одржана у мултимедијалном прес-центру медијске групе „Русија севодња“.
Од око хиљаду радова које су новинари руских медија послали на конкурс из зоне специјалне војне операције, међународни жири је изабрао шест у категорији „Појединачна фотографија“ и пет у категорији „Фотографски серијал“.
Злато су освојили специјални фото-репортер РИА „Новости“ Алексеј Мајшев за појединачну фотографију „Гладијатор“ и фото-репортер „Известија“ Павел Волков за серију фотографија „Реквијем“ о трагедији становника Луганска.
Друго место је освојио фото-репортер „Известија“ Едуард Корњиенко у категорији „Лична трагедија“ и серија фотографија фоторепортера ТАСС-а Сергеја Бобиљева о ситуацији у ДНР-у у првим месецима специјалне војне операције под називом „Ради мира“.
Треће место је освојила фотографија фото-репортера „Комсомољске правде“ Владимира Веленгурина, која је посвећена младом пару из Маријупоља – Александру и Викторији и серијал руског фото-репортера Валерија Мељикова „Повратак“ о људима из Донбаса.
Фото конкурс је организован за новинаре руских медија који раде у зони специјалне војне операције.