РУСИЈА ПРЕКОПИРАЛА АМЕРИЧКИ ЗАКОН: Запад сада прозива Москву због претњи слободи говора!

ИСКРА на Фејсбуку

Фото: intermagazin.rs

Службени представник Европске уније за спољне послове је објавио саопштење у којему руски закон о страним медијима описао као “претњу слободи штампања”.

“Закон о страним агентима се противи обавезама Русије на подручју људских права”, стоји у саопштењу. Такође се напомиње да закон представља “додатну претњу” за слободне медије.

У суботу је руски председник Владимир Путин потписао закон о статусу иностраних агента за медије које финансирају стране владе. Закон се посебно односи на медије Глас Америке, Радио Слободна Европа, Дојче веле и ЦНН. Руски је закон заправо копија раније усвојеног америчког закона, који налаже да се као инострани агенти региструју телевизија РТ Америца, а исти статус има и интернетски портал Спутник.

Што је учинила Русија? Ништа. Узела готово у целости нови амерички закон, превела га на руски, дала на гласање у Државну Думу, гдје је и усвојен, а онда га је потписао председник.

Реакција Европске уније и паралелни свемир смушених евробирократа је необјашњив. Подсетимо да је раније Европском парламенту изгласана резолуција која анализира два главна непријатеља с којима се суочавају државе чланице ЕУ и у којој се доносе упозорења те закључци како се борити против тих опасности. У извјештају које је претходило резолуцији наведено је да су те две опасности – Русија и такозвана “Исламска држава”.

Пре него ће осудити Москву, што није учињено у случају истоветног америчког закона, Брисел је одлучио да ће годишње трошити више од милион еура за рад Оперативне радне групе за стратешке комуникације, којој је задатак“ сузбијати руске дезинформације и откривати лажне вијести”, пише „Гардијан”, који додаје како је ово по први пут да ће антипропагандна управа добити новац из прорачуна ЕУ и неће се ослањати искључиво на донације земаља чланица Европске Уније.

Европска унија повећава убрзава кампању у борби против “руских дезинформација и лажних вијести “. У ту сврху Брисел планира потрошити више од милион еура годишње, пише „Гардијан”.

Први пут од свог оснивања, радна група East Stratcom ће добити новац из прорачуна ЕУ и неће се ослањати на донације земаља чланица. Управа ће од 2018. до 2020. године добијати 1,1 милион еура годишње, рекао је извор британског листа.

Информације су се појавиле након упозорења председника Европског већа Доналда Туска, према којем су стварни проблеми Европе су “кибернетички напади, лажне вести и хибридни рат “.

„Морамо бити врло опрезни, будни и искрени. Ако се желимо заштитити, ако желимо помоћи нашим партнерима, морамо јасно разумјети претњу унутар ЕУ”, за „Гардијан” је изјавио неименовани званичник након самита Источног партнерства.

„Гардијан” јавља “како је одлука Брисела да издвоји новац за антипропагандну управу услиједила након раста лажних информација из Русије о Шпанији и референдуму у Каталонији”.

Након што је ова тема прошла, извори ЕУ су примијетили да су нови циљеви дезинформације земље Источног партнерства. Као примјер су евробирократи навели медијске извјештаје како ЕУ намеће ограничења на производе из Грузије, иако је у стварности земља изузета од плаћања царина на све производа, осим белог лука. Теме увозних квота се нитко није дотакнуо и колико је тржиште ЕУ заиста “отворено” за Грузију.

Оперативна радна група за стратешке комуникације је основана 2015. године како би се борила против “лажних и обмањујућих” вијести о ЕУ након “хибридне војне кампање Русије у Украјини”. Подуправа у Бриселу има 14 запослених и сада ће се капацитети антипропаганде проширити.

Политичари и представници друштвених група, односно невладиних удружења, дуго су тврдили како група нема средства за решавање проблема. Прошле су године челници ЕУ одбили предлог Европског парламента за повећање буџета управе за 800 хиљаду евра.

„Група тренутно израђује планове о томе како потрошити новчану инфузију без преседана. Планирају појачати праћење руских медија и проверавати информације како би добили детаљнију слику о опсегу дезинформација”, наводи у свом чланку о наводној рускојпропаганди на интернету, „Гардијан”.

intermagazin.rs

Тагови: ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.