ТРИЈУМФАЛНА ПОВОРКА ЦАРА МАКСИМИЛИЈАНА ПРВОГ: Београд чека великог Дирера

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: Новости

Фото: Новости

Дела великог Албрехта Дирера на јесен ће се наћи пред Београђанима. Изложбу „Албрехт Дирер и његови савременици – Тријумфална поворка цара Максимилијана Првог“, Источнословачког музеја из Кошица, угостиће Музеј града Београда, у Конаку кнегиње Љубице, а свечано ће бити отворена 4. септембра.

Поставку чини 138 графичких листова, подељених у две целине. Прва је сачињена од Дирерових 20 дела и 74 прворазредне графике његових савременика. Други део представљају 44 графичка листа чувене композиције „Албрехт Дирер и његови савременици – Тријумфална поворка цара Максимилијана Првог“.

Немачки уметник Албрехт Дирер један је најбриљантнијих стваралаца ренесансе. Кустоскиња Музеја града, Данијела Ванушић, међу радовима који ће бити изложени изваја Дирерова дела „Носорог“ и „Витез, смрт и ђаво“.

– Од листова из циклуса „Апокалипса Св. Јована“, „Живот девице Марије“ и „Велика Пасија“ издваја се „Св. Михаило у борби са аждајом“ – објашњава кустоскиња. – Централно место „Тријумфалне поворке“ представљају тријумфалне кочије, као пресудан догађај за Максимилијанов живот и његову политику: венчање са ћерком Шарла Смелог, наследницом Бургундије.

Албрехт Дирер (1471-1528), познат као сликар, графичар, цртач и теоретичар, померио је границе уметности с почетка 16. века, а био је, и до данас остао, раме уз раме са Микеланђелом, Леонардом и Рафаелом, имајући кључну улогу у развоју европске графике и ренесансне уметности. Мајстор цртачког „микроскопског детаља“ Дирер је црном линијом достигао сликарски израз и својом техником уздигао графику од занатске вештине до уметничког нивоа равног сликарству. Веома самосвестан и поносан на свој рад, Дирер је своја дела потписивао монограмом АД, данас познатим симболом његове уметности.

– Као прави представници хуманизма и ренесансе, Дирер и његови савременици добро су познавали античку уметност и библијске списе, налазећи инспирацију у вечној теми људске борбе између добра и зла – сматра аутор поставке Иван Хавлице.

Изложба ће у Београду бити отворена до краја октобра, а потом се почетком новембра сели у Галерију Матице српске у Новом Саду и трајаће до краја године.

САВРЕМЕНИЦИ И УЧЕНИЦИ

Уз дела Дирера у Конаку кнегиње Љубице биће изложени и радови његових ученика и савременика. Реч је о познатим именима немачке и италијанске графике, попут Хајнриха Алдегрефера, Албрехта Алдорфера, Луке Кранаха Старијег, Маркантонија Раимондија и других.

Новости

Тагови: , ,

1 коментар

  1. Dragan Cvijan каже:

    Sve ce to biti onako lepo kod Veselinovica u Ridjici.

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.