ЈЕДВА ОСТАО ЖИВ У СМРДИЈИ И УЗЕО ДЕВЕТ МИЛИОНА: Увреде хрватског кореографа на рачун Србије, колеге огорчене

ИСКРА на Фејсбуку

(Роналд Савковић) ФОТО: Д. КУЈУНЏИЋ / ТАЊУГ

Уметници треба да граде порушене мостове између држава и народа, а не да изнова провоцирају сукобе, рекао је за „Танјуг“ балетски играч Ђорђе Макаревић поводом срамног поста хрватског кореографа Роналда Савковића на „Фејсбуку“, који је свој недавни професионални ангажман у Београду описао речима: „Не питајте ме ништа, једва остах жив у тој Смрдији. Страшно.“

Савковић је цењени кореограф у европским оквирима и некадашњи балетски првак Државне опере у Берлину.

Недавно је боравио у Београду на позив Балета Народног позоришта.

Савковић је на сцени нашег најзначајнијег националног театра поставио балет „Хазарски речник – Ловци на снове“, рађен по мотивима романа Милорада Павића, а премијерно изведен 19. маја на Великој сцени Народног позоришта, а у „Мадленијануму“ 24. маја.

Режију и драматургију потписује Ливија Пандур, музику Мирослав Бако, а кореографију Роналд Савковић.

На Савковићеву објаву на Фејсбуку, реаговао је балетски играч Ђорђе Макаревић.

„Видиш, драги колега, та ‘смрдљива’ Србија те је неколико пута угостила и ставила ти озбиљно добре паре у џеп. А ти, ако знаш шта је образ, запитај се шта си ти за те паре оставио Србији“, написао је Макаревић.

Недуго након тога поново се огласио и Роналд, који је покушао да оправда свој поступак, написавши да је пре свега мислио на лошу културну политику у Србији.

„У неким разговорима по главном граду научио сам тај израз од људи који су тамо рођени и, како сам схватио, то је нека порука или коментар на културну политику Србије. Чуо сам је у заиста пуно ситуација и можда криво разумео у свом умору и афекту после рада у Београду. Очигледно сам криво разумео контекст тог израза.

Ако је било ко од вас лично увређен, ја се најискреније извињавам. Ви који ме познајете верујем да негде у дубини знате да вас не бих никада повредио, него само указао на лошу културну политику у вашој држави. Пожелио бих вам још пуно представа домаћих кореографа и да се финансије праведно распореде у граду за плесну уметност. Извињавам се још једном свима ако сам вас лично повредио“, навео је Савковић.

Макаревић је Танјугу рекао да не жели да улази у шире расправе са било ким, па ни са Савковићем.

„Уметници треба да граде порушене мостове између држава и народа, а не изнова да провоцирају сукобе“, био је јасан Макаревић.

Соња Лапатанов, некадашња балерина Народног позоришта, веома је изненађена оваквим Савковићевим увредама на рачун људи и државе у којој је недавно радио.

„Још увек не могу да поверујем да је један фини господин и врхунски уметник дозволио себи тако нешто. Играчи, кореографи… сви људи везани за балет у Србији су са правом љути“, рекла је некадашња балерина.

Ансамбл Балета Народног позоришта из Београда је тренутно на гостовању у Прагу, тако да нико од играча, као ни директор Константин Костјуков, нису одговарали на позиве Танјуга.

РТС, Танјуг

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.