ЗАПАДНЕ ЛАЖИ: Како је на „намештеним изборима“ у Русији победио „диктатор“

ИСКРА на Фејсбуку

Владимир Путин (Фото: Sputnik/ REUTERS/ Alexander Zemlianichenko)

Од поређења са Совјетским Савезом до оптужби за ауторитаризам, начин на који су мејнстрим медији на Западу писали о руским изборима за председника једва да се ишта променио од 2004. године.

Једино што је ново је скандал са тровањем шпијуна у Великој Британији, уз нови ниво инсинуација.

Док је Путин захваљивао грађанима са Црвеног трга, западни медији су објављивали унапред написане текстове који су брисали границе између извештаја и коментара.

„Гласање је умрљано бројним извештајима о пуњењу гласачких кутија и присилном гласању, али жалбе вероватно неће моћи да ослабе Путина“, стоји у извештају АП-а. „Популарност руског лидера остаје велика упркос репресији над противницима и критикама са Запада због агресивне политике Русије у свету, као и наводног мешања у америчке изборе 2016“.

„Вашингтон пост“ је гласање назвао „сложеним изборним спектаклом“, чији је циљ да се „легитимизују избори“, које су критичари описали као „циркус“.

С друге стране, „Њујорк тајмс“ је изборе назвао „празном вежбом“, уз очекивана поређења.

„Прошла су совјетска времена са само једним именом на листићу, када је победник имао по 99 одсто гласова. Дух је, међутим, сличан, са Путиновим фотографијама и слоганом ’Јак председник, јака Русија‘, којима је облепљена цела држава“, пише „Њујорк тајмс“.

„Си-Ен-Ен“ је јавио да Путин жели „чвршћи стисак моћи“, подсећајући публику да је он „већ сада лидер с најдужим мандатом још од Стаљина“, иако то није тачно, јер је то Леонид Брежњев. Америчка телевизија додаје да је Путин на изборима „играо на карту сукобљавања с међународним играчима“.

Корпорација Руперта Мардока „Њуз корп“ није много улазила у финесе, већ је Путина једноставно назвала „диктатором“.

„Гардијан“ пише да је „парадоксално, први Путинов задатак да направи план бега“.

„Кремаљска политика је постала крвав спорт. Са све слабијом економијом и елитама које се боре за плен, сабље су исукане“, пише дописник „Гардијана“ из Москве Ендрју Рот.

Ове године су уобичајене анализе „обогаћене“ оптужбама да је Сергеј Скрипаљ отрован токсином „новичок“.

„Свађа с Лондоном Путину не може да нашкоди, нарочито не међу гласачима који с њим деле бескомпромиснан националистички поглед на свет, као и његов однос према положају вечите жртве“, пише „Гардијан“.

И аустралијски „Еј-Би-Си“ се надовезао на причу о Скрипаљу.

„Дипломатска криза до које је довео случај тровања може да му помогне да привуче више бирача на изборе“, пише „Еј-Би-Си“.

rs.sputniknews.com

Тагови: , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.