СИМОЊАНОВА: Задатак РТ-а је да каже свету оно о чему остали прећуткују

ИСКРА на Фејсбуку

Фото: Sputnik/ Iliya Pitalev

Главна и одговорна уредница телевизије РТ и агенције Спутњик Маргарита Симоњан одговорила је новинару француског листа „Кроа” на оптужбе за ширење „руске пропаганде“ уочи председничких избора у Француској.

Она је негирала покушаје да се повеже покретање француске верзије телевизије са председничким изборима. Према њеним речима, телевизија је требало да почне са емитовањем на француском језику још 2014. године, али је пројекат морао да се одложи због девалвације рубље.

„У сваком случају, ми никада себи нисмо поставили за циљ да почнемо емитовање пре француских председнички избора. То је лаж коју су измислили француски новинари“, рекла је Симоњанова.

Она је истакла да се у Европи борба против лажних вести претворила у инструмент усмерен против РТ и Спутњика.

„У суштини, имамо посла са средством притиска, а не са инструментом демократске транспарентности. Француска штампа свакодневно објављује лажне вести о ’Русији севодња‘, Спутњику и Русији. И нико у Паризу не осуђује те дезинформације“, истакла је она.

Симоњанова је, такође, негирала оптужбе новинара „Кроа“ да РТ и Спутњик објављују лажне извештаје. Она је истакла да руски медији, као и остали, имају систем филтера за проверу чињеница које омогућавају да лажне информације не пролазе.

Симоњанова је истакла да се грешке дешавају свима, али се РТ ово дешава много ређе него, на пример, Си-Ен-Ену. Она је скренула пажњу на чињеницу да се западни медији понекад позивају на РТ за коментаре и објашњење, али не објављују гледиште телевизије.

„Они пишу о нама оно што хоће, без обзира на реалне чињенице. Разочарани смо односом западне штампе према нама. У почетку смо мислили да сте објективни и искрени“, констатовала је Симоњанова.

Она је указала на чињеницу да се РТ најчешће приписују три лажне објаве: о француским дописницима у Москви у мајицама „Напред!“, двоструком животу Емануела Макрона и трошковима за његов пут у Либан. У ствари, извор ових информација није била сама телевизија, већ друга лица и медији.

„Ви и ваше колеге питате ме конкретно о те три вести, као да вам је неко рекао да постављате та питања. Ваш задатак је да покажете својим читаоцима да су ’Русија севодња‘ и Спутњик против Емануела Макрона, иако ми само понављамо оно што говори француска штампа“, истакла је она.

Она је додала РТ и Спутњик никада нису имали циљ да промене имиџ Русије у иностранству. Њихов задатак је да кажу свету оно о чему остали прећуткују.

„Читава западна штампа говори једно те исто. Свету је потребан други угао гледања. Свету су потребни друге гласови“, закључила је Симоњанова.

vostok.rs

Тагови: , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.