РУСИЈА: Посаветовали бисмо Западу као лек филм ’Доктор Стрејнџлав’

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: vostok.rs

Фото: vostok.rs

Извештај истраживачког центра „Хенри Џексон сосајети“ при британском парламенту о контакту Британаца с руским медијима још један је пример пренебрегавања слободе говора у земљи која себе сматра еталоном либералне демократије, саопштила је Амбасада Русије у Лондону.

Извештај у којем је стручњак овог центра Ендру Фоксал навео своје препоруке, појавио се дан уочи почетка дебате у Европском парламенту о резолуцији о супротстављању руским медијима, пре свега Спутњику и РТ-у. Експерт у извештају под насловом „Корисни идиоти Путина: британски левичари и десничари и Русија“ предлаже да се суду јавности изложе сви контакти Британаца с руским медијима или представницима руских власти.

Амбасада је оценила да је реч о мешавини изврнутих чињеница, ауторових измишљотина и непроверених гласина, а понекад и о отворено лажним инсинуацијама.

„Одмах после очигледно исполитизоване одлуке банке ’Нат вест‘ да блокира рачуне телевизијског канала РТ у Великој Британији, овај извештај је још један очигледан пример пренебрегавања принципа слободе говора у земљи која себе сматра еталоном либералне демократије“, наведено је у саопштењу.

Амбасада наводи да аутори извештаја у суштини захтевају да се у Великој Британији уведе политичка цензура када је реч о информацијама о Русији и да се принудно ограниче контакти Британаца с руским медијима и политичарима, као и посете Русији.

„То значи да сви Британци морају да буду стављени у положај државних службеника с одговарајућим ограничењима у сфери контаката и кретања. Са жаљењем констатујемо да се у Великој Британији наставља хистерична антируска информациона кампања, коју прате агресивни покушаји да се угуши било какво другачије размишљање и право на тачку гледишта која је алтернатива званичној. Они који стоје иза овога очигледно живе у сопственом свету, жалећи за прошлошћу и надајући се да ће вратити време. Посаветовали бисмо им као лек филм Стенлија Кјубрика ’Доктор Стрејнџлав‘“, наведено је у саопштењу.

Према мишљењу аутора извештаја, активисти, новинари и политичари дужни су да укажу на проруске везе приватних лица и партија из читавог политичког спектра и да у политичким дебатама оспоравају њихову поузданост. Неопходно је широм Европе саставити схему личних и организационих веза политичара левог и десног усмерења и њихових руских колега. Фоксал сматра да је сада, када десни и леви покрети јачају у Европи, неопходно „раскринкавати њихове тајне изворе финансирања“.

Аутор извештаја, такође, предлаже посланицима европских земаља да унесу измене у постојеће законе или да усвоје нове законе који би навели политичаре да пријављују све своје наступе у медијима, као и податак да ли су за то добили новац. У извештају се у више наврата спомињу РТ и Спутњик, који је у саставу МИА „Русија севодња“, али га је аутор грешком укључио у „холдинг Раша Ттудеј“, док је РТ подвео под медијски холдинг МИА „Русија севодња“.

vostok.rs

Тагови: ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.