„ГЛАС АМЕРИКЕ“ И „РАДИО СЛОБОДА“: Русија победила у информативном рату

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: rs.sputniknews.com

Фото: rs.sputniknews.com

Руководство Управног савета за ради-дифизију (америчка служба, задужена за државне медије као што су „Глас Америка“ и „Радио Слобода“) сматра да Русија побеђује у информативном рату коју је „сама покренула“.

„Наши антиамерички конкуренти по снази побеђују у информационом рату који су сами покренули… Стратегија америчких медија треба да се промени“, сматрају у Управном савету за за ради-дифизију, преноси француски лист „Експрес“.За десет година Русија је успела да се учврсти на међународном информационом пољу, пре свега захваљујући телевизији „Раша тудеј“ (РТ) која данас емитује програм на осам језика. Она је покренута 2005. године по налогу председника Владимира Путина у две сврхе: да се разруши монопол антисаксонских медија и створи објективна слика о Русији.

Отелотворење нове руске дипломатије

„Крајње време је да Запад протрља очи и види шта у Русији спремају већ десет година!“, кличе познати репортер и експерт за Русију Ана Нива. Према њеним речима, РТ представља „нову форму дипломатије“, средство уз помоћ којег Руска Федерација преноси свету свој поглед спољне политике:„Нико себе не обмањује. РТ ради по налогу. Осим тога, Русе апсолутно не брину потрошена средства, јер одлично знају какво оружје предстваља ова телевизија“

Сакупивши милион и по потписа, РТ је постао највећи информативни канал на Јутјубу, много испред Си-Ен-Ен и „Ал-Џазиру“ које имају 875 000, односно 716 000 потписа. Осим тога, то је једина телевизија која је успела да забележи милијарду прегледа. Прави рекорд.

Све је почело 2003. године када је Владимир Путин затражио да се направи анкета о томе како Американци гледају на Русију. Резултат се показао доста јасан. Председник је схватио да његова земља има озбиљне проблеме са имиџом. Како би то исправио, решио је да не губи време и створи међународни информативни канал на енглеском језику. Он је требао да омогући Москви да пружи одговор извештавању страних новинара који су се били фокусирали само на корупцију и људска права, давајући тиме лошу слику Русије.

Кремљ се још боље убедио у потребу за телевизиjом након два догађаја: гасне кризе са Украјином 2006. године и грузијске кризе 2008. године. Током тих догађаја Русија је постала мета оштрих напада, а њен имиџ у иностранству је осетно опао.Тада је Кремљ одлучио да прошири и интензивира своју пиар стратегију. Контранапад је почео 2007. године отварањем „Русија ел-Јаум“, канал намењен арапској аудиторији. Две године касније РТ је почео да се емитује на шпанском језику. У овом случају циљ је опет била латиноамеричка публика са којом је већ почео да ради CNNE (шпанска верзија CNN). У 2010. години на америчком тржишту се отвара RT America. Прошле године на свет су се појавиле RT UK, RT Deutchland и RT Chinese. Од свог настанка RT непрестано шири своје присуство.

Алтернативна тачка мишљења

Иако РТ тежи да буде весник интереса Русије, он то ради са финесама које нису биле својствене програму „Радија Москве“ из Совјетског савеза и хладног рата. Телевизија је, према изјавама његовог руководства, у супротности са информативним „мејнстримом“ и предлаже алтернативни поглед на догађаје. „Поставши равнотежа традиционалним медијима она потврђује своју легитимност“, објашњава Ана Нива. Ништа боље, ако желите да привучете све оне који су разочарани истоветним медијима (међу њима има доста присталаца теорије завере).
Иако је тачка гледишта заиста алтернативна, за форму се не може рећи. „Канал користи савремену телевизијску технику западне демократије. При томе, талентовано“, Као и код сваког угледног канала, РТ има ленту и редакцију… Он ради све да не одбије обичног гледаоца навикнутог на одређену шему медија.

Спутњик — последња карика у руском ланцу

Без обзира на полемике, Русија нема намеру да се зауставља на тако успешном путу. У новембру прошле године она покреће нови медиј, портал на 29 језика! „Спутник је највећи информативни бренд са савременим центрима у најважнијим светским престоницама. Спутњик говори оно што други прећуткују“. Нова организација преузима дијалектику РТ јер исто користи алтернативни приступ.Назив није случајно изабран. У суштини, то је ударац по носу Американцима. Ради се о првом вештачком сателиту Земље који је СССР послао у орбуту 1957. године. Тада су амерички медији овај догађај крстили са „Технолошки Перл Харбур“.

rs.sputniknews.com

Тагови: , ,

1 коментар

  1. Dragan Cvijan каже:

    Interesantni su zakljucci malte ne svih funkcionera americkog predstavnistva u svetu, da je svaki napredak Rusije antiamericki. Pa ako su sto za sebe kazu da su ucitelji sveta, sto im smeta rusko brzo shvatanje njihovih namera? Pa ako je Amerika puna milijardera, trebelo bi da su I milijarde u njihovim rukama odnosno upravljanju. Zasto im smeta to isto u Rusiji? Ma ja to onako kao Kanadjanin pomalo strepim da Kanada ne postane magare preko kojeg se konji tuku sa Engleskom I Francuskom sudijama I Nemackom navijacem meca.

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.