ОБЈАВЉЕНА НОВА ПИСМА: Клинтонову информисали о емисијама руских ТВ канала

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: Спутњик/АФП

Фото: Спутњик/АФП

Саветници Хилари Клинтон су је у време док је обављала дужност државног секретара САД повремено информисали о емисијама руске телевизије, укључујући канале НТВ и Раша тудеј. О томе сведоче електронска писма Клинтонове која је објавио Стејт департмент.

Амерички Стејт департмент објавио је 7.000 електронских писама бивше државне секретарке САД Хилари Клинтон од 2009. до 2012. године. Писма која нису строго поверљива објављују се по налогу суда.

Из објављене преписке јасно је да су Клинтонову саветници повремено информисали о емисијама руских телевизијских канала у време док је била државни секретар САД.

Тако је 3. фебруара 2012. године помоћник послао Клинтоновој извештај америчког дипломате у Москви о филму „Иностранство ће нам помоћи“ приказаном на НТВ, у којем су представници америчке амбасаде оптужени за подршку руској опозицији.

„НТВ је данас приказао документарни извештај који смо очекивали. То је била најдетаљнија и најсрамнија репортажа коју сам видео у актуелној напетој атмосфери у медијима“, пише у извештају дипломате Џоа Крузика. Он је набројао основне тезе филма, пре свега оптужбе против САД и других западних влада у покушајима да дестабилизују Русију кроз подршку цивилном друштву, као и опозицији. После препричавања садржаја филма амерички дипломата га је анализирао и дао препоруке како треба реаговати на филм, али је тај део извештаја Стејт департмент уклонио пре објављивања писама. Једина реакција Клинтонове на извештај било је питање ко је његов аутор.

У марту 2012. Хилари Клинтон су обавестили о сукобу тадашњег амбасадора САД у Русији Мајкла Макфола с телевизијским каналом НТВ који је он оптужио да је упао у његову електронску пошту и мобилни телефон. Макфол је то закључио јер су новинари НТВ сазнали за његов састанак с неименованим адвокатом и јавили се да амбасадору поставе питања.

У априлу исте године помоћник Клинтонове Џејкоб Саливен послао је државној секретарки саопштење агенције Ројтерс о емисији коју је почео да води на каналу Раша тудеј главни уредник Викиликса Џулијан Асанж. У првој емисији његов гост је био лидер шиитског покрета Хезболах, Хасан Насрала. Коментари саветника Клинтонове о репортажи удаљени су пре објављивања.

Поред тога, Клинтоновој су периодично слали чланке иностране штампе о Русији, пре свега о њеној спољној политици. Она готово никада није одговарала на та писма. Наводи се да се Клинтонова такође дописивала са својим главним замеником Вилијамом Бернсом о његовим посетама Москви, али јој је он о детаљима тих путовања говорио „у другачијем окружењу“. Русија се у 7.000 електронских писама Клинтонове спомиње око 150 пута.

rs.sputniknews.com

Тагови: , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.