ИНФОРМАЦИОНИ РАТ: „Би-Би-Си“ у страху од „Раша тудеја“

ИСКРА на Фејсбуку

BBC

Светски сервис Би-Би-Сија (ББЦ) у страху је од пораза у информационом рату од руске ТВ станице „Раша тудеј“ будући да ова медијска кућа има планове о ширењу, преноси данас британски „Гардијан“.

Доскорашњи директор Светског сервиса Би-Би-Сија Питер Хорокс сматра да су светски сервис те медијске куће финансијски „прешишале“ руски и кинески државни информативни канали.

– Русија и Кина су нас финансијски превазишле, али не могу то никако да учине са резултатима које имамо код публике у целом свету – рекао је он у изјави за „Гардијан“.

– Не треба да будемо на једној или другој страни, морамо да обезбедимо програм коме људи могу да верују – рекао је Хорокс, који се почетком месеца повукао са позиције главног човека за емитовање информативног програма Би-Би-Сија у свету.

Хорокс каже да министри у Даунинг стриту 10 треба да размотре трошење новца у иностранству и издвајање више новца за Светски сервис у циљу јаче борбе против „пропаганде Москве која се шири Европом“.

– Можете да погледате на свеукупне националне интересе и новац који трошимо за утицај у свету, попут трошења у војне сврхе. Када то погледате, донели бисте исправну одлуку – наводи он.

Ова изјава дошла је у тренутку повећане забринутости да Британија и САД губе глобални информациони рат са Кремљом, наводи „Гардијан“.

Аларм у међународној заједници се „упалио“ због ширења медија које Москва финансира, а предвођених ТВ станицом „Раша тудеј“ одмах после војне интервенције Русије у Украјини, наводи „Гардијан“.

Британски премијер Дејвид Камерон рекао је да је са америчким председником Бараком Обамом изразио забринутост због руских ТВ канала који „емитују искривљењу слику“ о догађајима у Украјини.

Лист наводи да је Камерон о томе обавестио британске посланике будући да је о том питању било речи и на прошломесечном самиту 20 најразвијених држава света Г20 у Аустралији.

Хорокс каже у изјави за „Гардијан“ да је та медијска корпорација Форин офису упутила питање да ли „они желе да учине нешто са развојним фондовима за емитовање програма који би се тицао кризе у Украјини“, али да одговор није стигао.

Форин офис престао је да финансира Светски сервис ББЦ у априлу, а годишњи буџет од 245 милиона фунти сада се пуни од накнада за дозволе за емитовање његовог програма.

Интересовање за програмом Светског сервиа ББЦ порасло је од почетка украјинске кризе, наводи лист.

Број оних који прате програм британског сервиса на руском језику се и више него удвостручио и достигао цифру од 6,9 милиона, док се њихов број у Украјини утростручио од прошле године и сада броји 600.000.

Упркос смањењу броја запослених и сервиса Би-Би-Сија од 2010, чини се да је медијска кућа „на здравим ногама“ будући да информативни програм прати рекордан аудиторијум од 265 милиона људи на седмодневном нивоу, док Светски сервис прати 191,4 милиона људи.

Док је Светски сервис смањио свој програм, „Раша тудеј“ се спектакуларно раширила, наводи „Гардијан“.

Та ТВ мрежа емитује програм на енглеском, шпанском, арапском и руском језику, а од недавно има и своју испоставу за Британију у Лондону, а у 2015. отвориће своје канале и у Немачкој и Француској.

Блиц, Гардијан

Тагови:

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.