АМЕРИКА СЕ ПИТА: Да ли јој је Спутњик изабрао председника?

ИСКРА на Фејсбуку

Фото: Sputnik/ Alexei Danichev

Три америчка конгресмена упутила су писмо шефу Федералне комисије за телекомуникације Анжиту Пају са молбом да истражи информације о наводном мешању радија Спутњик у председничке изборе 2016. године, иако је радио почео да емитује програм на 105,5 ФМ у Вашингтону неколико месеци након гласања.

„Пишемо вам као одговор на недавна забрињавајућа саопштења медија да је радио који финансира руска Влада могао да користи америчке таласе како би утицао на председничке изборе 2016. године“, наводи се у писму које су потписали Ана Еш, Мајкл Дојл и Френк Пелона.

У свом писму, конгресмени се позивају на чланак „Њујорк тајмса“ РТ, Спутњика и „Нове теорије рата Русије“ у којем се наводи да је радио могао да утиче на ток избора. У писму се истиче да радио, наводно, може да искористи таласе за ширење дезинформација „како би утицао на америчку политику и поткопао изборе“, али се не наводе никакви докази.

„Ако руска Влада заиста користи Спутњик као инструмент за негативан утицај у САД и наш слободан и поштен изборни процес, радио станице на којима Спутњик има емисије директно крше стандард јавних интереса Закона о средствима комуникације“, наводи се у писму.

Конгресмени постављају питање комисији за телекомуникације: „Да ли она истражује лиценцу Спутњика — да ли је она у супротности са ’јавним интересима‘?. Ако није, да ли ће започети истрагу, ако комисија треба треба да почне такву истрагу, какве кораке ће предузети?“

Амерички Конгрес води независну истрагу о наводном мешању Русије у америчке председничке изборе на којима је победио Трамп. Ово питање разматра специјални тужилац Роберт Милер, који паралелно проверава везе Трамповог окружења са Русијом.

Све оптужбе засноване су на извештају америчке обавештајне заједнице у којем нису наведени никакви докази о умешаности Русије, али дате су одговарајуће процене. Упркос чињеници да истрага још није завршена, Обамина администрација, а затим и Конгрес САД, увеле су санкције Русији.

Русија је у више наврата негирала ове оптужбе, а портпарол Кремља Дмитриј Песков назвао их је „апсолутно неоснованим“.

rs.sputniknews.com

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.