БЕОГРАД: Емисија „Да можда не“ на оцени Програмског савета РТС-а?

ИСКРА на Фејсбуку

Из емисије „Да можда не“ Фото: РТС

Председник Програмског савета РТС-а Миливоје Павловић сматра да емисија „Да можда не“, која је била посвећена пресудама Хашког трибунала, одудара од уређивачких стандарда и да није добро припремљена и вођена. Ауторка емисије Оливера Ковачевић одговара да не разуме шта је проблем с емисијом и каже да Програмски савет има право да даје препоруке али не и да уређује емисије.

Миливоје Павловић је писмом од главног и одговорног уредника РТС-а Ненада Љ. Стефановића затражио анализу емисије „Да можда не“, која је, по његовој оцени, узнемирила јавност.

Павловић сматра да су посредством емисије која је била посвећена пресудама Хашког трибунала, стављене у оптицај пред милионским гледалиштем неистине о узроцима разбијања Југославије, улози Србије и више пута поновљена фраза о агресији Србије на Словенију, Хрватску, БиХ, а повод је била пресуда у којој се говори о агресији Хрватске, а не о агресији Србије.

Он је за Танјуг поновио да емисија, ауторке Оливере Ковачевић, „битно одудара од уређивачких стандарда, којима треба да се руководи јавни медијски сервис“ .

„Дебата на веома деликатну и озбиљну тему недопустиво је слабо припремљена и лоше вођена, каже, те као таква не доприноси одговорном и непристрасном информисању грађана о догађајима из блиске прошлости“.

На питање Танјуга у чему емисија одудара од професионалних стандарда, Павловић објашњава да је јавност састављена од различитих људи, да можда има и оних којима се допала емисија, али и да није добро припремљена и вођена.

„Да није добар избор гостију, да се прича окренула из расправе о пресуди Хашког трибунала којом је утврђена одговорност хрватске државе и хрватских војних и политичких чиналаца и да је у пресуди написано да је Хрватска извршила агресију на БиХ, нарочито у свом другом делу, у расправу о одговорности Србије и више пута је поновљено у емисији оно што у пресуди не пише, а то је да је Србија извршила агресију и онда се све претворило у разговор о српској одговорности“, рекао је Павловић.

Сматрам да нису добро изабрани саговорници, да нису обављене припреме и да емисија није добро вођена, објаснио је Павловић.

Наводи да о најсложенијим питањима из наше новије прошлости, и не само новије… треба да се разговара, „али треба да говоре компетентни људи“.

Како додаје, емисија је требало да се припреми мало боље, да се води мало боље, и указује да се у тој емисији чуо низ неоснованих оцена, да је имала чудан ток…

„Ту су се укључењем једног саговорника из Сарајева вређали неки људи у студију, посебно Мирослав Лазански, за кога је учесник разговора из Сарајева више пута рекао да прича глупости, а није причао глупости, да је било међусобног вређања и да такав ријалити не треба РТС-у нарочито кад су на дневном реду у ударном термину тако озбиљне теме“.

Ауторка емисије Оливера Ковачевић рекла је за Танјуг да је у медијима „приметила да се Миливоје Павловић узнемирио“, али да није разумела шта је проблем са њеном емисијом.

„Он је уочио да се у емисији говорило о одговорности Србије, а не Хрватске и да је то необјективна интерпретација“, додаје Ковачевићева и пита „Шта је проблем са емисијом ‘Да Можда не’ за Миливоја Павловића“.

„Ако је тема емисије – последње пресуде Хашког трибунала – Случај Младић и Прлић, зашто је проблем да се говори о одговорности Србије? Ваљда нас то више занима? Не бих да нагађам шта је конкретно необјективно било у емисији, али нисам у дилеми који новинарски кодекс и стандард РТС-а да применим. Сигурно не онај из 1991-94. када је господин Павловић био министар информисања, али ни онај из 1995. када је био директор Радио Београда, а неки његови новинари, после „Олује“ сачекивали српске избеглице из Хрватске са питањем ‘којим добром'“, поручила је Ковачевићева.

Она истиче и да је „данашња Србија боља“ и подвлачи да Програмски савет РТС-а има право да разматра, даје препоруке и предлоге, али не и да уређује емисије уз оцену да напад на емисију сматра непримереним притиском на слободу говора и новинарство.

Павловић, међутим, сматра и да су „у тој емисије умножене и стављене у оптицај пред милионским гледалиштем неке крупне неистине о узроцима разбијања Југославије, о улози Србије и више пута је поновљена фраза о агресији Србије на Словенију, Хрватску, БиХ, а повод је била пресуда у којој се говори о агресији Хрватске, а не о агресији Србије“.

Како је навео, у студио је „доведена екипа“ од које се по природи ствари није могло извући више.

„У томе видим одговорност уредника, водитеља, па и главног уредника“, каже председник Програмског савета РТС-а.

„То још није никаква целовита оцена. Ми ћемо доћи до те оцене када добијемо извештај и када сагледамо целину ствари, када се састане Програмски савет и чујемо друга мишљења. Ја сам изнео неколико својих кратких гледалачких оцена“, указао је и додао да нема никаквих разлога да се нешто унапред закључује.

„Ових неколико опаски су моје оцене, као гледаоца, погледаћу емисију још једном и чекам одговор уредника РТС-а и мишљење чланова Савета“, додао је и поручио да нема ништа необично да се Савет о томе изјасни.

„Савет и постоји да би у име јавности оцењивао и вредновао учинак радио-телевизијске продукције у целини, па и појединих крупнијих производа. Ту ништа није необично“, закључио је Павловић, који је прецизирао да је писмо послао у петак и да тек чека одговор, а потом ће, каже, сазвати седницу Програмског савета и они ће доћи до неке целовите оцене.

РТС

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.