О МОРАЛУ МОРАЛИСТЕ: Изјавама два свједока блогер Васковић дошао до лажне дипломе?

ИСКРА на Фејсбуку
Лег. Слободан Васковић на задатку у Сребреници 1995. године

Слободан Васковић на задатку у Сребреници 1995. године

Тек мало подсјећање на информацију која је не тако давно одјекнула Републиком Српском и која се односи на овдашњег, најгласнијег “борца против криминала и корупције”. Или, како, наравно поштено и морално, завршити школу која не постоји?

На основу изјава свједока – дописника агенције Бета Љиљане Ковачевић и главног уредника Телевизије БН и потпредсједника Удружења новинара Републике Српске Сузане Рађен-Тодорић, Основни суд у Бањалуци донио је својевремено рјешење да је новинар Слободан Васковић завршио вишу балетску школу при Народном позоришту у Сарајеву, иако та школа никада није постојала, наводи се у документацији коју је Друштво за модерну политику из Српске доставило Срни.

Pismo o fakultetu

Према овој документацији, с обзиром да Васковић није имао диплому о завршеној школи, Основни суд у Бањалуци је 7. фебруара 1997. године уважио изјаве Ковачевићеве и Рађен-Тодорић које су тада потврдиле да је он 1984. године завршио вишу школу и стекао квалификацију професионалног балетног играча, чиме су починиле кривично дјело – лажно свједочење.

У саопштењу Друштва за модерну политику наводи се да је „ова превара изведена с циљем да Васковић са вишом школом добије већи платни коефицијент у тадашњем Радију Републике Српске, гдје је и радио током цијелог рата“.

У допису из Народног позоришта у Сарајеву од 19. децембра 2005. године, које је Друштво за модерну политику доставило Срни, наведено је да Васковић није похађао вишу школу, јер таква школа никад није ни постојала ни у БиХ, нити било гдје у бившој Југославији.

У допису се истиче да је „Васковић у сарајевском Народном позоришту завршио курс балетног студија у класи Златка Микулића, који се није признавао као виша школа“.

Rjesenje suda Slobodan Vaskovic

„Очигледно да се Васковић, новинар по задатку /предсједника НДП-а/ Драгана Чавића, дописник агенције Бета Љиљана Ковачевић и потпредсједник Удружења новинара Републике Српске и дугогодишњи креатор једностране и дезинформацијама крцате уређивачке политике БН телевизије Сузана Рађен-Тодорић данас лажно представљају као борци против криминала и корупције, а прећутали су смишљено кривично дјело из своје биографије – лажно свједочење“, истиче се у саопштењу.

Друштво за модерну политику из Републике Српске наглашава да „нема демократског и модерног политичког друштва у коме ће најгласнији бити они који ‘откривају’ туђе, а прешућују нечасне дијелове своје кривичне биографије“.

Друштво за модерну политику је 2008. године објавило и књигу „Слободан Васковић новинар по задатку“ са прегледом Васковићевих нечасних новинарских радова.

Па, још једно подсећање на частан и моралан рад, онога ко данас дели лекције из морала и части… Фокус, 2009. године…

Слободан Васковић из Бање Луке у вријеме док је био власник фирме „Патриот прес“ д.о.о. утајио је порез, који захваљујући покретању стечајног поступка и регистрацији другог предузећа до данас није измирио, због чега је у фебруару прошле године против њега поднесена кривична пријава Окружном тужулаштву Бања Лука.

Група оштећених јавних личности због неповјерења у рад Окружног тужилаштва Бања Лука, која је и поднијела пријаву против Васковића, ове наводе и кривичну пријаву доставила је Рафи Грегоријану, тадашњем првом замјенику високог представника у БиХ.

– Немамо повјерења у рад Окружног тужилаштва Бања Лука, па смо Вас обавијестили како би даље пратили овај процес. Нас 378 јавних личности у РС и БиХ били смо предмет блаћења у листу који је издавало „Патриот пресс“ и „Нови магазин“, чији су власници од 2001. до 2007. године били Слободан Васковић и његова супруга, Љиљана Ковачевић – наводи се у писму Рафи Грегоријану.

У овом допису напомиње се како је због лажног стечаја „Патриот прессу“ пропало на десетине покушаја да судским путем, у складу са Законом о заштити од клевете, скине љагу с имена, с обзиром на то да се Васковић касније сакрио под плаштом „Новог магазина“.

У кривичној пријави која је у посједу „Фокуса“ наводи се да је Васковић током издавања листа „Патриот“ правио велике финансијске малверзације, чији је крајњи циљ била утаја пореза и доприноса.

Васковић је 2002. годину завршио с губитком од 79.000 КМ, док је наредне године остварио добит од 50.000 КМ. За 2004. годину није предат биланс успјеха за „Патриот“, па се сматра да је Васковић починио кривично дјело лажне пореске исправе, наводи се у пријави.

У кривичној пријави хронолошки је наведен Васковићев манипулаторски сценарио утаје пореза, чему је придодата сва валидна пратећа документација.

Пореска управа РС у новембру 2002. године наложила је „Патриоту“ да уплати порез за период од октобра 2001. до октобра 2002. године. Васковић се жалио, али је Одбор за рјешавања пореских жалби то одбио. Након тога, „Патриот“ покреће управни спор пред Врховним судом РС против Пореске управе РС, али суд 2006. године тужбу одбија као неосновану, наводи се у пријави.

Пореска управа РС 2003. године блокирала је рачун „Патриота“ због неисплаћених обавеза и забранила му рад, али га као активног препознаје и 2008. године.

Када је схватио да не може да избјегне плаћање пореза уз приспјеле камате, као и да не може даље да ради под именом „Патриот пресс“, Васковић је основао предузеће „Нови магазин“, које је регистровао на супругу, Љиљану Ковачевић.

У децембру 2003. године Васковић потписује Приједлог одлуке Основном суду у Бања Луци за отварање стечајног поступка над „Патриотом“. Почетком 2004. године Министарство просвјете и културе у Влади РС издало је рјешење о промјени података о часопису „Патриот“ који умјесто „Патриот прес“ д.о.о. издаје „Нови магазин“, навадено је у пријави.

Врховни суд РС тужбу Васковића против Пореске управе РС одбио је као неосновану, образложивши да је „Патриот“ у контролисаном времену остварио приход од 41.833 КМ у току 2001. године, за шта није платио порез и да је обавезан да то уради.

Исти приход, по истом основу утврђен је и за 2002. годину за који, такође, није уплатио порез, наведено је у образложењу пресуде Врховног суда РС.

У октобру 2004. године Васковић прихвата судско поравнање по тужби Ђуре Булића из 2003. године због текстова који су објављени у „Патриоту“, чији је издавач „Патриот пресс“ д.о.о.

Према судском рјешењу, Васковић је прихватио да поравнање објави у првом наредном броју листа „Патриот“, чији је издавач „Нови магазин“ д.о.о. Ово прихватање и објављивање судске нагодбе потврдило је да је Васковић само фиктивно основао ново предузеће и регистровао на име своје супруге, Љиљане Ковачевић, чиме чини ново кривично дјело, проузроковање стечаја несавјесним пословањем, из члана 259, и злоупотребе у стечајном поступку, из члана 261 Кривичног закона РС.(…)

О “професионалном” извјештавању Васковића из Сребренице други пут… О оном сурету и разговору са Абдулахом Пурковићем… Остали трагови у књигама, по новинама, по интернету… Видео снимци, свједочења људи…

А трагови су чудо, нечији смрде…

 

Гордана Лазаревић

Тагови: , , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.