МЕЋАВНИК: Никола Ђулиjано одржао радионицу за младе продуценте

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: http://kustendorf-filmandmusicfestival.org/ С. Пикула

Фото: http://kustendorf-filmandmusicfestival.org/ С. Пикула

Продуцент Никола Ђулиjано одржао jе радионицу за студенте и младе ауторе у Дрвенграду, након проjекциjе филма “Mладост” Паола Сорентина.

Студенти су овациjама поздравили Сорентинов филм, наjбољи филм по оцени Eвропске филмске академиjе прошле године.

Ђулиjано jе испричао да jе Сорентина срео 1995. и тада jе почела њихова сарадња дуга 20 година.

Рад на филму “Mладост” почели су током кампање за награду Oскар, коjу jе Сорентино добио за претходно остварење “Велика лепота”. И пре Oскара, Сорентино jе за своj нови филм одабрао Mаjкла Kеjна, Харвиjа Kаjтела, Реjчел Ваjз.

филм, рађен у копродукциjи Италиjе, француске, Шваjцварске и Велике Британиjе, према речима Ђулиjана, коштао jе 12 милиона евра. Снимали су у два хотела у Шваjцарскоj, што jе било поприлично скупо, у Венециjи, Риму и завршили у лондонском позоришту.

Ђулиjано jе рекао да jе било тешко остварити копродукциjу четири земље, нарочито успоставити сарадњу са Великом Британиjом, али су на краjу успели да пронађу одличног продуцента коjи стоjи и иза филма “Kерол”.

Сорентино jе написао и сценарио за филм “Mладост”, а Ђулиjано jе открио да признати редитељ увек замисли прво ликове, а затим око њих гради причу.

На констатациjу студената да у Сорентиновим филмовима препознаjу утицаj федерика фелиниjа, Ђулиjано jе рекао да фелини jесте Сорентинов омиљен аутор.

“Паоло jе jедном рекао да jе Ла Долце Вита ремек дело, а Велика лепота филм”, додао jе продуцент.

Ђулиjано, коjи jе и професор у филмскоj школи у Риму, испричао jе да jе студирао право, али да му jе страст одувек била гледање филмова, нагласивши да воли да ради филмове коjе жели да гледа у биоскопу.

За њега jе наjузбудљивиjи тренутак када добиjе сценарио и почне са редитељем и сценаристом да ради на његовом развоjу, слично се осећа и током монтаже.

“Редитељу и сценаристи jе потребан човек коjи jе у проjекту, али не у потпуности, коjи ће им се и супроставити, унети им сумњу”, приметио jе Ђулиjано.

Oн jе посаветовао окупљене младе продуценте да се боре за своjе филмове, веруjу у њих и предузимаjу ризике, jер jе то суштина продуцентског посла.

Ђулиjано, коjи jе са Сорентином почео да ради jош када jе оваj радио кратке филмове, сматра да jе за продуцента узбудљиво да сарађуjе са дебитантима, буде сведок и учесник њиховог развоjа и уздизања.

“Новац ниjе jедина важна ствар у снимању филмова. Наjзначаjниjе што можете дати редитељу, нарочито ако jе дебитант, jесте време. Наш посао jесте да подстакнемо и подржимо њихову визиjу и да се боримо да та визиjа прерасте у филм”, нагласио jе Ђулиjано.

Ваша реклама овде:

Танјуг

Тагови: , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.