ЖАКУ ОДИЈАРУ НА КУСТЕНДОРФУ „НАГРАДА ЗА БУДУЋЕ ФИЛМОВЕ“: „Ово признање за мене је спeцијално јер долази од Кустурице“

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: kustendorf-filmandmusicfestival.org, Слободан Пикула

Фото: kustendorf-filmandmusicfestival.org, Слободан Пикула

Француском режисеру Жаку Одијару вечерас је у Дрвенграду уручена Награда за будуће филмове, уз кратак омаж приређен у биоскопу “Проклета авлија”, након чега је славни синеаста одржао одлично посећену радионицу за студенте и младе ауторе.

Уручујући Одијару награду, редитељ Емир Кустурица истакао је да је Одијар на истој линији борбе за ауторски филм као и фестивал “Кустендорф”.

Одијар је захвалио на награди, дирнут јединственим признањем, које је “специјално јер долази од Кустурице”.

“Видели смо много добрих филмова од овог човек. Узгред, чиме се бавиш ових дана”, упитао је Одијар Кустурицу.

“Сви овде волимо филм. Имам осећај да аутори комуницирају кроз своје филмове. Верујем да овде има највише студената. Надам се да ћете справити добре филмове”, рекао је Одијар након уручења награде.

Током радионице говорио је о свом филму “Дипан”, награђеном прошле године Златном палмом у Кану, о раду са натуршчицима, музици, политичким порукама својих остварења, римејцима које би волео да сними.

Идеју за “Дипан” добио је пре четири-пет година током снимања “Пророка” и желео је да сними нешто другачије, са глумцима који нису Французи, јер када погледа кроз прозор свог стана у Паризу, не види само белце.

Одлучио се за причу о некадашње војнику, младој жени и девојчици који се претварају да су породица, како би побегли из грађанског рата у Шри Ланки и завршавају у стамбеном блоку надомак Париза.

“Питао сам се како ћу снимати са њима када не говорим тамилски, али сам схватио да није потрено да их разумем да бих снимио филм. Требало је само да им верујем, да верујем њиховом погледу”, рекао је Одијар, додавши да му је главни “глумац” у једним тренутку рекао да је “прича филма заправо прича његовог живота”.

Заједница из Шри Ланке која живи у Паризу је на почетку била неповерљива према Одијару и филму, али заправо су касније били захвални што је испричао њихову причу.

Одијар је рекао да воли филмове у којима тишина говори више од речи, када човек и жена комуницирају без речи.

На питање ком жанру припада “Дипан”, Одијар је одговорио да не зна.

“Као гледалац могу да препознам какав ће филм бити, па онда променим реплике и направим од њих нешто друго. Играо сам се са жанром, филм почиње као ратни, онда се претвара у документарни филм о имигрантима, па у гето филм, а затим постаје љубавна прича”, објаснио је Одијар.

Режисер каже да када почиње рад на филму, не креће од социјалних и политичких елемента, јер они не дају форму, потребно му је нешто реално, као сценариста размишља првенствено о типу јунака, а затим и томе шта ће њега направити јунаком у очима гледаоца.

Одијар је рекао и да би волео да сними римејк филмова “Фингер” и “Хонеyмоон Киллерс”, додавши да у САД раде римејк његовог остварења “Пророк”, али да га то не занима.

Танјуг

Тагови: , , ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.