БЕОГРАД: Отворена изложба Владимира Величковића

ИСКРА на Фејсбуку

Izlozba Vladimira Velickovica

Галерија Графички колектив синоћ је била мала да би примила посетиоце који су дошли да погледају изложбу српског и француског академика Владимира Величковића.

Цртежи који су представљени на поставци под називом „Владимир Величковић, Цртежи из 1962-1998“ су из колекције породице Банићевић, а у присуству аутора отворила је историчарка уметности Ирина Суботић.

Она је рекла да изложба представља готово ретроспективни преглед рада познатог уметника јер обухвата дела из 60-тих, 70-тих, 80-тих година прошлог века.

Суботић је додала да се тим у делима види рупописна умешност познатог уметника са ретким уметањем боје што је карактеристично за његов рад, али и ненадмашно у његовој уметности.

Она је истакла и текст у каталогу младог историчара уметности Мирослава Сапунџића и напоменула да на тако студиозан и свеобухватан начин млади треба да приступају оваквим темама.

Величковић је у Галерији Графички колектив започео своју каријеру, добитник је награде Велики печат, поклонио јој је колекцију својих цртежа… а последњи пут је у њој излагао пре шест година.

Izlozba Vladimira Velickovica 2

Препознавши етички и естетски потенцијал уметности Владимира Величковића, Босиљка и Душан Банићевић, млади пар из Београда, започели су мисију пасионираног колекционирања цртежа познатог уметника.

Њихова изузетна збирка данас има двадесетак његових цртежа који обухватају неколико стваралачких фаза једне од најмаркантнијих личности савремене домаће и светске уметничке сцене.

Више од пет деценија, Величковић у својим сликама, цртежима, графикама и објектима пројектује екстремне визије трагичне смрти, осујећеног бега и стања егзистенцијалног грча.

Интуитивно око уметника непрестано прати појаве које деформишу тело наше планете, па се то види и на изложеним цртежима.

Експресивност линије у Величковићевим цртежима доведена је до максимума у широком распону квалитативних идентитета: гипка линија удова, оштра линија сечива, претећа линија канџе и кљуна, ритмичка линија махнитог покрета, нерасплетиво клупко линија анксиозосности и/или смртног тремора.

Цртежи с почетка шездесетих година показују утицај студиозног дијалога са делима старих мајстора и свеже поуке из радионице Крсте Хегедушића, као и осетну блискост са групом Медијала.

Изложба ће бити отворена до 23. маја.

Тагови: , ,

1 коментар

  1. Dragan Cvijan каже:

    Polako ali sigurno nicu riznice vrednosti orginala Srbijom.

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.