БЕОГРАД: Атеље 212 обележио јубилеј уз „Децу радости“

ИСКРА на Фејсбуку
Фото: РТРС/Срна

Фото: РТРС/Срна

Премијером комада Милене Марковић „Деца радости“ у режији Снежане Тришић, Атеље 212 прославио је синоћ 60 година рада.

Публика, у којој су били министар културе и информисања Владан Вукосављевић и градска секретарка за културу Ивона Јевтић, громогласним аплаузом поздрвила је велики глумачки ансамбл и ауторку Милену Марковић.

Прослави јубилеја Атељеа 212 присуствовао је цео ансамбл позоришта, као и многи пензионисани глумци тог театра.

Комад „Деца радости“ почиње сусретом две мајке на гробовима својих синова, Песника и Ратника, који су страдали током прелома епохе, деведесетих година 20. века, немоћни да се ослободе родитеља и одрасту.

Прецизним одређењем ликова родитеља (народних ослободилаца, официра, партизана, учитеља, писаца, балерина, домаћица), како примећује драматург Димитрије Коканов, прави се темељ мапирања једног времена и система вредности који је одређен кроз причу о учењима и идеологији, ослобођењу и изградњи заједнице, њеним постулатима који ће, иако пренапрегнути слављењем порода и препорода, сахранити своју нејаку и ушушкану децу, неспособну за одрастање и самим тим осуђену на пропаст.

Редитељка је комад „Деца радости“ дожи­вела као рокенрол реквијем и поставила као еп о личном и колективном страдању, препознавши у тој „тужној песми“ све болне тачке одрастања и живота сваког детета, од прве љубави, бунта против наслеђа и уљуљкивања у њему, откривања сексуалности, бекства у уметност, поезију, па све до смрти.

У драми „Деца радости“, кроз преломне тачке од рође­ња до смрти петоро младих људи који умиру од хероина, преламају се идеолошки контекст и концепт успоставља­ња и распада Југославије, појава рокенрола у Србији, рато­ви деведесетих па све до нашег „новог доба“.

Играју Филип Хајдуковић, Горица Поповић, Ненад Ћирић, Марко Гверо, Милица Михајловић, Миодраг Крстовић, Радмила Томовић, Марко Грабеж, Јована Гавриловић, Бојан Жировић, Милица Трифуновић, Исидора Минић, Владислав Михаиловић, Катарина Жутић и Миодраг Драгичевић.

Сценограф је Дарко Недељковић, костимограф Маја Мирковић, композитор Ирена Поповић, кореограф Бојана Робинсон.

Танјуг

Тагови: ,

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Поштовани читаоци,
Молимо вас да се придржавате следећих правила за писање коментара:
Неопходно је навести име и е-маил адресу у пољима означеним звездицом, с тим да је забрањено остављање лажних података.
Коментари који садрже псовке, увреде, претње и говор мржње на националној, верској, расној основи или поводом нечије сексуалне опредељености неће бити објављени.
Приликом писања коментара водите рачуна о правописним и граматичким правилима.
Није дозвољено постављање линкова односно промовисање других сајтова кроз коментаре, те ће такве поруке бити означене као спам, попут низа коментара истоветне садржине.
Коментари у којима нам скрећете пажњу на пропусте у текстовима неће бити објављени, али ће бити прослеђени уредницима, као и они у којима нам указујете на неку појаву у друштву, али који захтевају проверу.
НАПОМЕНА: Коментари који буду објављени представљају приватно мишљење аутора коментара, то јест нису ставови редакције ИСКРЕ.